کتاب «مبانی اطلافرینی کارآفرینی با اطلاعات و در اطلاع رسانی» توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با همکاری نشر چاپار منتشر شد.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، زمینه نوینی در پژوهشهای کارآفرینی پدیدار شده است که از پیوند ابتدا و انتهای دو واژه «information» و «entrepreneurship» با نام «infopreneurship» شناخته میشود. با پیروی از همین ساخت، در این کتاب نیز از پیوند ابتدا و انتهای دو واژه «اطلاعات» و «کارآفرینی»، برابر نهاد «اطلافرینی» پدید آمده است. اطلافرینی، کارآفرینی با اطلاعات و در اطلاعرسانی را بازمیکند و به اطلافرینان کمک میکند بتوانند در آوردگاهی به نام بازار، به هماوردی بپردازند و با سودآوری کامیاب شوند.
در این کتاب، با استفاده از برخی منابع کلیدی در این زمینه، تلاش شده است که زمینهها و مفهومهای پایه اطلافرینی ارائه شوند. نگاهی به دستمایه این کتاب نشان میدهد که تا تبیین کامل و روزآمد این مفهوم از یک سو و شناخت مبانی و سبکهای اطلافرینی ایرانی از سویی دیگر، کارهای بسیاری ماندهاند که خورند اطلافرینان و پژوهشگران توانا و فرهیخته ایرانی هستند.
این کتاب با تالیف دکتر سیروس علیدوستی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و محمود خسروجردی در 279 صفحه و در 1250 نسخه منتشر شده است.
انتهای پیام