افزایش هزار تنی ظرفیت تولید علوفه در مراتع سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با اجرای طرح‌های مرتعداری تاکنون ظرفیت تولید علوفه مراتع استان بطور میانگین به میزان 1000تن در سال افزایش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با اجرای طرح‌های مرتعداری تاکنون ظرفیت تولید علوفه مراتع استان بطور میانگین به میزان 1000تن در سال افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سیدحسن میرعماد روز دوشنبه در این خصوص گفت: عملیات علوفه کاری که در دیم‌زارهای کم بازده و اراضی شیبدار با مشارکت بهره برداران اجرا می‌شود، نقش بسزایی در تامین علوفه مورد نیاز استان و حفاظت خاک و آب را داشته و میزان تولید علوفه را به میزان 1000 تن در سال افزایش داده است.

وی اظهار کرد: تاکنون این اداره کل اقدام به اجرای پروژه‌های اصلاح و احیاء مراتع با عملیات کپه کاری، بذرکاری، بذر پاشی، ذخیره نزولات آسمانی، مرمت چشمه، احداث آبشخور، احداث آب انبار، حفر چاه مالداری، حفاظت و قرق کرده است.

وی به برنامه‌های این اداره کل تا افق سال 1404 اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح‌های احیاء، اصلاح و توسعه مراتع در سطحی معادل، یک میلیون و 555 هزار هکتار در صورت تأمین اعتبار قابلیت ارتقاء به مراتع خوب را دارا هستند.

میرعماد افزود: اجرای طرح‌های مدیریت مناطق بیابانی در شهرستانهای گرمسار، شاهرود، دامغان، سمنان، میامی و آرادان نیز تاکنون موجب افزایش تولید علوفه در مناطق بیابانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود پوشش گیاهی مطلوب در مراتع می‌تواند بهترین سد و به عبارتی سپر بیولوژی در برابر پدیده‌های طبیعی همچون سیل، طوفان، فرسایش خاک، خشکی و خشکسالی به حساب آید.

مساحت کل استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار است که از این وسعت بیش از 3 میلیون و 700 هزار هکتار مرتع، بیش از 5میلیون و 200 هزار هکتار بیابان و352 هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91083019434
  • خبرنگار :