غرویان در گفت‌وگو با ایسنا: مبلغین در ایام محرم پاسخگویی به شبهات جوانان را مدنظرقرار دهند

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: جامعه ما اکنون شدیدا نیازمند معنویت و اخلاق است و سیاست باید تحت‌الشعاع اخلاق و معنویت باشد و ماه محرم بهترین فرصت برای ایجاد این فضای معنوی در جامعه است.

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: جامعه ما اکنون شدیدا نیازمند معنویت و اخلاق است و سیاست باید تحت‌الشعاع اخلاق و معنویت باشد و ماه محرم بهترین فرصت برای ایجاد این فضای معنوی در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «ماه محرم یک فضای معنوی است که باید از این فرصت برای بهسازی فضای معنوی کشور و جامعه استفاده کنیم» افزود: مبلغین باید ایجاد این فضای معنوی را در جلسات و فعالیت‌های خود اصل قرار دهند.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این‌که «هر چند فلسفه قیام عاشورا یک فلسفه سیاسی است» گفت: در هر حال سیاست باید تحت‌الشعاع اخلاق و معنویت باشد و اخلاق سیاسی باید بر سیاست اخلاقی غلبه داشته باشد و مبلغین باید این موضوع را اصل قرار دهند.

غرویان تصریح کرد: در ماه محرم آمادگی دل‌های مردم برای گرفتن مطالبه اخلاقی و تاثرپذیری بسیار زیاد است و این به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) است انگار همه مردم می‌آیند از این جلسه‌ها استفاده کنند و بهره ببرند که در ماه‌های دیگر اینگونه نیست.

وی با بیان این‌که «مبلغین باید برای جوانان که سرشار از شور و احساس هستند برنامه داشته باشند و مواظبت کنند که جنبه‌ی عقلانیت، برهان و استدلال و اتقان مطالب بر جنبه شور و احساس غلبه داشته باشد» گفت: درست است که جوانان در مجالس عزای امام حسین (ع) دارای شور و احساس هستند، اما باید این شور و احساس‌شان به سمت اعتقادات درست جهت پیدا کند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: پاسخگویی به شبهات،‌ سوالات و نیاز امروز جوانان باید توسط مبلغین مدنظر قرار گیرد و در کارهای تبلیغی به ویژه در ایام ماه محرم توجه شود.

غرویان همچنین با بیان چند توصیه به مداحان تصریح کرد: کار مداحان زیباسازی سفره معرفت سیدالشهدا(ع) است، بنابراین زیبایی چینش مواد در یک سفره اثر ویژه‌ای در لذت بردن از غذا دارد، علما و متفکران غذای اصلی سفره‌ی معرفت امام حسین(ع) را تامین می‌کنند و مداحان باید زیباسازی چینش این سفره را بر عهده داشته باشند، بنابراین اصل آن غذای اعتقادی و فکری است که البته جایگاه مداحان بسیار ارزشمند است و باید لذت این معارف را در ذائقه جوانان بیشتر کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082817607
  • خبرنگار :