مبلغان برای تبلیغ مباحث دینی هیچ‌گونه انتظار مادی و معنوی نداشته باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مبلغان و علمای دینی در شهرها و روستاها باید با بیان و عمل شایسته بتوانند طلبه جذب کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مبلغان و علمای دینی در شهرها و روستاها باید با بیان و عمل شایسته بتوانند طلبه جذب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در گردهمایی طلایه داران تبلیغ افزود: امروزه جامعه بیش از پیش نیازمند مبلغان و علمای دین است و این افراد باید با رفتار و عمل شایسته خود سطح حوزه‌ها و طلبه‌ها را در استان چهارمحال و بختیاری افزایش دهند تا جایی که نیاز مردم در این زمینه مرتفع شود.

وی تصریح کرد: مبلغان وعالمان دینی برای تبلیغ مباحث دینی از قصه‌های پرمحتوا که دارای سندیت تاریخی هستند، استفاده کنند تا درک و فهم مباحث دینی برای افراد راحت‌تر شود.

نکونام یکی دیگر از راه‌های تبلیغ مباحث دینی را آسان جلوه دادن دین و دینداری عنوان کرد و افزود: سخت گیری در مسائل دینی خلاف روایات است.

وی افزود: شبهات و ابهامات فکری در بین افراد خصوصا جوانان وجود دارد و مبلغان و عالمان دینی باید بتوانند فضای پرسشگری را در جامعه گسترش دهند.

نکونام تصریح کرد: مبلغان و علمای دین که دعوت کنندگان راه حق هستند باید دارای فضائل دینی و اخلاقی باشند و با اعمال و رفتارشان افراد را به سوی راه حق دعوت کنند.

وی خطاب به مبلغان و عالمان دینی اظهار کرد: برای تبلیغ مباحث دینی نباید در پی اجتماعات بزرگ بود بلکه با پیدا کردن افراد از گوشه و کنار جامعه و اجتماعات کوچک نیز می‌شود مباحث دینی را به درستی تبلیغ کرد.

نکونام از مبلغان و علمای دین خواست برای تبلیغ مباحث دینی از مردم هیچ گونه انتظار مادی و معنوی نداشته باشند و مباحث دینی را تنها برای رضای خدا در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: عزت ملت ایران از طریق خداجویی و ادامه راه شهیدان به وجود آمده و بقای این عزت در پیروی از مسائل دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری میسر است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082717446
  • خبرنگار :