با اعمال اصلاحات در تاریخ دستگیری و فوت؛

کمیسیون امنیت ملی گزارش مقدماتی‌اش را در مورد علت مرگ ستار بهشتی اصلاح کرد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش مقدماتی‌اش را در مورد علت مرگ ستار بهشتی اصلاح کرد که طبق این اصلاحیه، تاریخ دستگیری و فوت این وبلاگ‌نویس با گزارش اصلاحیه کمیسیون تغییر پیدا کرد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش مقدماتی‌اش را در مورد علت مرگ ستار بهشتی اصلاح کرد که طبق این اصلاحیه، تاریخ دستگیری و فوت این وبلاگ‌نویس با گزارش اصلاحیه کمیسیون تغییر پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه)‌مجلس، گزارش مقدماتی را در مورد علت مرگ ستار بهشتی به مجلس ارائه کرد که قرائت این گزارش را سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی این کمیسیون انجام داد.

در گزارش صبح امروز کمیسیون امنیت ملی، تاریخ دستگیری ستار بهشتی سه‌شنبه 91/8/18 ذکر شده بود که طبق اصلاحیه‌ای که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال کرده است این تاریخ پنج‌شنبه 91/8/9 است.

همچنین تاریخ فوت ستار بهشتی در گزارش صبح کمیسیون امنیت شنبه 91/8/20 ذکر شده بود که طبق گزارش اصلاحی، تاریخ فوت این وبلاگ‌نویس 91/8/13 است.

به گزارش ایسنا، متن کامل گزارش اصلاحی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد علت مرگ ستار بهشتی به شرح زیر است:

آقای ستار بهشتی با حدود 35 سال سن مجرد و با سطح تحصیلات سیکل در عرصه‌ی فضای سایبری فعال و دارای وبلاگ ویژه بوده است.

ایشان در تاریخ 91/8/9 با حکم مراجع قضایی از منزل خود در شهرستان رباط کریم توسط پلیس ویژه فناوری اطلاعات ( فتا) دستگیر و پس از بازجویی اولیه با صدور قرار قانونی در تاریخ 91/8/10 به زندان اوین منتقل می‌شود و در تاریخ 91/8/11 جهت تکمیل تحقیقات از زندان به بازداشتگاه پلیس فناوری اطلاعات منتقل و روز شنبه 91/8/13 در بازداشتگاه مذکور فوت می‌نماید.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در 91/8/22 جلسه‌ای با حضور دادستان تهران ، فرمانده پلیس تهران و رئیس زندانهای استان تهران برگزار نمود.

جمع بندی اولیه کمیسیون بر اساس اظهارات مدعوین به شرح زیر اعلام می‌گردد:

1-اصل موضوع فوت وی در بازداشتگاه نیازمند بررسی جدی است. به همین علت کمیسیون تصمیم گرفت جناب آقای مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سابقه ممتد در امر قضاوت در چارچوب وظیفه‌ی نظارتی موضوع را را تاحصول نتیجه نهایی پیگیری نماید.

2-اقدام قوه قضاییه به عنوان مرجع مسئول پیگیری این حادثه در بازداشت تعدادی از مامورین متهم به بررسی دقیق و کشف حقیقت کمک خواهد نمود و از این قوه می‌خواهیم در صورت احراز تخلف با عناصر متخلف برخورد قانونی شود.

3-با توجه به اینکه پزشکی قانونی اقدام به کالبد شکافی و نمونه برداری با هدف آزمایشات دقیق نموده است کمیسیون منتظر اعلام نتایج این آزمایشات می‌باشد.

4-کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر ضرورت دقت لازم نیروهای عمل کننده برای جلوگیری از حوادث مشابه تاکید می‌نماید و بر نظارت قوه قضاییه بر این روند توصیه می‌نماید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91082415880
  • خبرنگار : 71234