معاون معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رییس‌جمهور:

هیچ منبعی برای پرداخت سهم بهداشت از هدفمندسازی وجود ندارد

معاون معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور توقف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را مانع از تحقق درآمد شش هزار میلیارد تومانی سهم بهداشت و درمان دانست.

معاون معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور توقف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را مانع از تحقق درآمد شش هزار میلیارد تومانی سهم بهداشت و درمان دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدابراهیم ابراهیمی با اشاره به گزارش رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با اصلاح مواد 44 و 45 قانون بودجه سال جاری اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها متوقف شد. هرچند که به گفته‌ی نماینده دولت در هنگام اصلاح این مواد دولت قصد اجرای فاز دوم را به دلایل سیاسی و اقتصادی ندارد.

وی افزود: شش هزارد میلیارد تومان ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها که سهم 10 درصدی بخش بهداشت و درمان از درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه را پوشش می‌دهد حاصل نشده و منابعی برای جایگزین شدن این درآمد وجود ندارد.

وی افزود: در گزارش رییس کمیسیون بهداشت و درمان تاکید شد از 20 هزار میلیارد تومان ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها شش هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان اختصاص یابد و این در حالی است که هنوز سهم مردم از درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه به طور کامل پرداخت نشده است. این تاکید دکتر شهریاری در حقیقت تشویق دولت به انجام تخلف است و این یعنی شش هزار میلیارد تومان از 20 هزار میلیارد تومان محقق شده به بخش بهداشت و درمان.

ابراهیمی مصوبه کمیسیون بهداشت و درمان را در مغایرت با اصل 75 قانون اساسی دانست و افزود: از وجه ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها هنوز سهم خانواده‌ها به طور کامل پوشش داده نشده است چه رسد به اینکه سهم سلامت پرداخت شود. اصلاح مواد 44 و 45 قانون بودجه سال جاری و درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها هنوز نتوانسته است سهم خانواده‌ها را از یارانه‌های نقدی پوشش دهد و هیچ منبعی برای اجرای ماده 34 وجود ندارد و دولت هیچ منبعی برای اجرای این مصوبه در اختیار ندارد.

وی افزود: اگر تدبیری برای جایگزین شدن این منابع نشود دولت نمی‌تواند سهم شش هزار میلیارد تومانی بخش سلامت از یارانه‌های نقدی را پرداخت کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91082415569
  • خبرنگار : 90089