مدیرمسئول روزنامه‌ی «خورشید»:

واردات کاغذ توسط روزنامه‌ها راهکار خارج شدن از بحران

مدیرمسئول روزنامه‌ی «خورشید» اعتقاد دارد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مطبوعات قیمت و میزان کاغذ است.

مدیرمسئول روزنامه‌ی «خورشید» اعتقاد دارد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مطبوعات قیمت و میزان کاغذ است.

محمدرضا تقوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نزدیک شدن به فضای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: حرکت شتابدار و زودهنگام برخی سیاسیون، بسیاری از رسانه‌ها درگیر کرده و تنش‌هایی را به حوزه‌ی فرهنگی، هنری، اجتماعی وارد کرده است. انتخابات باید در زمان و فضای مناسب مطرح شود و کسانی که می‌خواهند مطرح شوند باید به اثبات توانمندی‌های خود بپردازند.

او درباره‌ی مأموریت رسانه‌ها در فضای انتخابات، بیان کرد: خود رسانه یک رکن حکومتی است و باید وزنی به اندازه‌ی وزن سیاسیون در کشور داشته باشد. بنابراین رسانه‌ها بیشتر از آن‌که باربر اندیشه‌های زودرس سیاسیون باشند باید بارگذار تفکرات جامعه باشند. رسانه‌ها نباید بنیان‌ها ضعیفی داشته باشند که سیاسیون بتوانند آن‌ها را به فضاهایی وارد کنند که خواسته‌ی خود رسانه‌ها نیست.

وی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید اندیشه‌محور، با برنامه و منسجم حرکت کنند، ادامه داد: رسانه‌ها باید رابطه‌ی مستقیم بین اثر و موثر را پیدا کنند و به آن اهمیت دهند.

تقوی‌فرد همچنین گفت: گمان می‌کنم امسال نسبت به سال گذشته، شرایط دشوارتری برای رسانه‌ها چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی به‌وجود آمده، اما واقعیت این است که مأموریت رسانه‌ها در شرایط کنونی مأموریت دشوارتری است.

او با بیان این‌که روزنامه‌های دولتی هم با همان مشکلات دیگر روزنامه‌ها مواجه هستند، اظهار کرد: وقتی یک روزنامه مخاطب دارد، تیراژش نمی‌تواند از یک مقداری کمتر باشد و شاید این تصور که روزنامه‌های دولتی مشکل ندارند به‌دلیل تیراژ آن‌هاست. با تمام این مشکلات، حمایت‌هایی که از روزنامه‌های غیردولتی می‌شود از روزنامه‌های دولتی مانند «خورشید» نمی‌شود، مثلا حواله‌ی کاغذی که به سایر روزنامه‌ها تعلق گرفت، به ما داده نشد.

وی یکی از راهکارهای خارج شدن از بحران کاغذ را واردات کاغذ توسط خود روزنامه‌ها دانست و توضیح داد: با توجه به محدودیت داد و ستدهای ارزی، واردات کاغذ هم تحت تأثیر قرار گرفته است. باید از کسانی که می‌توانند کاغذ را وارد کنند حمایت شود تا این کاغذ میان همه‌ی مطبوعات توزیع شود.

مدیرمسئول روزنامه‌ی خورشید با اشاره به لزوم وجود تعامل میان مطبوعات، تأکید کرد: فضای رسانه‌یی هیچ‌گاه به این اندازه به تعامل و همگرایی نیاز نداشته است و رسانه‌ها به دور از هرگونه جهت‌گیری باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91082415451
  • خبرنگار :