در سومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4

سامانه‌های موشکی «یا زهرا 3» و «قادر» با موفقیت شلیک شد

سامانه‌های موشکی برد کوتاه «یا زهرا 3» و برد متوسط «قادر» روز گذشته با موفقیت شلیک شدند و به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

سامانه‌های موشکی برد کوتاه «یا زهرا 3» و برد متوسط «قادر» روز گذشته با موفقیت شلیک شدند و به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به منطقه عمومی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4، سامانه موشکی ارتفاع پایین یا زهرا 3 متناسب با نیازهای داخلی، طراحی و تولید شده و کاملا بومی است.

متحرک بودن و امکان استقرار این سامانه موشکی در شرایط جوی و سرزمینی مختلف، از جمله ویژگی‌های آن است. این سامانه پس از بهینه‌سازی به چرخه دفاعی کشور بازگشته و در اختیار یگان‌های نیروهای مسلح قرار گرفته است.

سامانه موشکی قادر نیز سامانه‌ای کاملا متحرک است و شلیک موشک‌ها در آن بدون پیاده‌سازی و استقرار لانچرها انجام می‌شود.

این سامانه قابلیت استقرار و آمادگی برای شلیک در کمتر از 30 دقیقه را داراست.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) - روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد سامانه‌های یاد شده به تولید انبوه رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، اجرای عملیات سوختگیری جنگنده‌های F14 و F4 نیز شب گذشته انجام شد.

تست عملیاتی تعدادی از سامانه‌های راداری، آتش‌بار سامانه‌های توپخانه‌ای «اسکایگارد»، «اورلیکن» و «صافات» علیه دشمن فرضی و بکارگیری سامانه‌های ویژه مقابله با موشک‌های کروز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در رزمایش برای امروز است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91082415176
  • خبرنگار :