امام جمعه قصرشیرین: باید با تمام وجود محرم را درک کنیم

امام جمعه قصرشیرین، گفت: محرم جان و روح اسلام و عاشورا و تاسوعا قلب تپنده دین اسلام است.

امام جمعه قصرشیرین، گفت: محرم جان و روح اسلام و عاشورا و تاسوعا قلب تپنده دین اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: جایگاه عاشورا و به صورت کلی قیام امام حسین (ع) در دین اسلام بسیار والاست به گونه‌ای که روایتی از حضرت پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که: همانا حسین سیدالشهدا، چراغ هدایت بشریت و کشتی نجات انسان‌هاست و مایه عزت و آبروی دین خداست.

وی ادامه داد: همه شیعیان با تمام جان و وجودشان در ایام محرم برای سید و سالار شهیدان به صورت خودجوش عزاداری می‌کنند که نشات گرفته از عشق و شور حسینی در میان آن‌هاست.

امام جمعه شهر مرزی قصرشیرین، گفت: اصلی‌ترین عاملی که ما را در ایام محرم، به سمت عزاداری و گریه کردن وا می‌دارد آن شور و عشقی است که نسبت به امام حسین (ع) داریم.

مکی تاکید کرد: محرم یک تاریخ گسترده از جهان اسلام است که باید با تمام وجود آن را درک کنیم.

وی با اشاره به فعالیت هیات‌های مذهبی در ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: فعالیت هیات‌های مذهبی در ایام محرم به مردم شور حسینی دوچندانی می‌بخشد و در این ایام با برگزاری مراسمات عزاداری مردم ارادت قلبی خود را به ائمه اطهار (ع) ابراز می‌دارند.

امام جمعه قصرشیرین، تصریح کرد: تاکنون در جلسات مختلفی که با مسوولان هیات‌های مذهبی داشته‌ایم، نکات برگزاری مراسمات عزاداری محرم را به آنها اعلام کرده‌ایم و سازمان تبلیغات اسلامی نیز چنین جلساتی را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری سالار شهیدان برگزار کرده و می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کاروان‌های عتبات عالیات از شهر مرزی قصرشیرین می‌گذرند، لذا می‌بایست که در ایام محرم این شهرستان حال و هوای ویژه‌ای داشته باشد که به نوعی قیام امام حسین (ع) و همچنین ارادت قلبی مردم این دیار به کلیه زوار داخلی و خارجی به تصور کشیده شود.

مکی افزود: انتظار می‌رود که در روزهای تاسوعا و عاشورا با هماهنگی خاصی مراسم عزاداری سالار شهیدان در دیار قصرشرین برگزار شود.

امام جمعه قصرشیرین تاکید کرد: هیات‌های مذهبی باید توجه داشته باشند که از ترویج خرافات در مداحی‌ها و دیگر مواردی که شبهه برانگیز است پرهیز داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082415118
  • خبرنگار :