نماینده ولی‌فقیه درسپاه مطرح کرد:

تلاش ترکیه،عربستان و قطر با آمریکا برای از پا درآوردن سوریه

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: حدود دو سال است که آمریکا با کمک ترکیه، عربستان و قطر تلاش می‌کند سوریه را از پا در آورد، ولی مردم و رهبری سوریه مقاومت کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: حدود دو سال است که آمریکا با کمک ترکیه، عربستان و قطر تلاش می‌کند سوریه را از پا در آورد، ولی مردم و رهبری سوریه مقاومت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت شهیدتهرانی‌مقدم و همکارانش گفت: در منطقه غرب آسیا که قبلا به خاورمیانه بزرگ شهرت داشت، آمریکا، اهداف و منافع بسیاری را برای خود پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: وجود ذخایر فسیلی و انرژی جهان در خلیج فارس، از دیرباز آمریکا را در پی سلطه بر خلیج فارس و خاورمیانه روان کرده است. طرح آمریکا در مساله خاورمیانه بزرگ با مقاومت حزب‌الله و مردم غزه شکست خورد. سپس آمریکایی‌ها با مساله بیداری اسلامی روبه رو شدند. در تونس و مصر اتفاقاتی افتاد و بعد در یمن و لیبی اتفاقات مشابهی افتاد. آمریکایی‌ها وارد عرصه شدند تا قدری موضوع را جمع و جور کنند به همین دلیل توطئه علیه سوریه را طراحی کردند. این کشورها ترکیه را به نیابت خواستند تا وارد صحنه شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: نقشی که عربستان، قطر و ترکیه در کنار یکدیگر بازی می‌کنند، در راستای منافع آمریکاست، بی‌آنکه متوجه این حرکت خود باشند.

سعیدی یادآور شد: کسینجر در مقاله‌ای چند سال قبل خود بیان کرده بود که درآمدهای سنگین کشورهای حوزه خلیج فارس باید به شکلی در راستای منافع‌مان هزینه شود. بی‌آنکه متوجه این کار شود. اکنون این کشورها بی آنکه متوجه باشند که در زمین آمریکا بازی می‌کنند، خواسته‌های سران این کشور را دنبال می‌کنند و اکنون حدود دو سال است که آمریکایی‌ها با کمک ترکیه، عربستان و قطر تلاش می‌کنند، سوریه را از پا درآورند؛ اما غافل از آن هستند که زمینه فعلی با گذشته متفاوت است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ آبان ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91082113386
  • خبرنگار : 90089