فرمانده سپاه خبر داد: پرتاب ماهواره به مدار ژئو در آینده‌ای نزدیک

فرمانده کل سپاه از پرتاب ماهواره توسط ایران در آینده‌ای نزدیک به مدار ژئو خبر داد.

فرمانده کل سپاه از پرتاب ماهواره توسط ایران در آینده‌ای نزدیک به مدار ژئو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سرلشگر جعفری در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و یارانش گفت: یک سال از شهادت تهرانی مقدم و یارانش گذشت. در روز شهادت ایشان، در آستانه تست مهم و حیاتی برای یک موشک پرتاب ماهواره بودیم.

وی افزود: البته مجموعه‌ای از سیستم‌ها باید در کنار یکدیگر قرار می گرفت تا این اتفاق بیفتد. با تلاش‌های یاران شهید اقتدار موشکی ایران و دانشمندان جوانی که پس از وی و یارانش در طول یک سال گذشته تلاش کردند، راه شهید مقدم تداوم یافت و در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن مجموعه سیستم‌های مختلف پرتاب موشک ماهواره‌بر خواهیم بود.

فرمانده کل سپاه افزود: همه این پروژه‌ها مربوط به پروژه پرتاب ماهواره با سوخت جامد در مدار ژئو است که مدار بسیار بالایی است و تاکنون جمهوری اسلامی ایران، به این مدار ماهواره‌هایی با بیش از 100 کیلو وزن نفرستاده است.

جعفری با هشدار به آمریکا و متحدانش گفت: کسانی که درباره توقف یا وقفه در پرتاب موشکی ایران با شهادت شهیدمقدم و همکارانش سخن می‌گویند، قطعا از آثار خون شهید اطلاع ندارند؛ چراکه ضمانت طرح و راه شهید همان خون پاکش است که در زمین می‌ریزد و بی‌تردید با سرعت بیشتری تداوم خواهد یافت، تعداد دانشمندان جوانی که پس از شهادت ایشان و یارانش به گروه سازمان خودکفایی سپاه مراجعه کردند، قابل توجه است و آنان همان راه شهید را دنبال کرده‌اند و هیچ‌گونه وقفه‌ای در این رابطه به وجود نیامد.

جعفری ابراز امیدواری کرد که پروژه موشکی در تاریخ‌های برنامه‌ریزی به بهره‌برداری خواهد رسید، البته چون پروژه بزرگی است بی‌تردید زمان کافی نیاز دارد.

وی ایران را جزو معدود کشورهایی دانست که توان پرتاب ماهواره به مدار ژئو را دارد و تصریح کرد: فکر نمی‌کنم با این موشک آن هم در این سطح به جز دو، سه کشور، و از جمله ایران، کشور دیگری توان پرتاب ماهواره به مدار ژئو را داشته باشد.

فرمانده سپاه با تاکید بر این‌که پیشرفت‌های علمی ایران در همه زمینه‌ها تداوم خواهد یافت، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و آمریکا ممکن است از پیشرفت‌های علمی ایران احساس خطر و تهدید کنند، این مساله طبیعی است، ولی ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران از سوی پهپاد آمریکایی گفت: یکی از پهپادهای دشمن در منطقه FIR خلیج فارس که منطقه‌ای پرواز ممنوع است یا اشتباها و یا عمدا وارد شد و سیستم‌های پدافندی و هواپیماهای جنگنده سپاه که وظیفه مقابله را داشتند به وظیفه خود عمل کردند.

جعفری تاکید کرد: طبیعی است که اگر چنین اتفاقی مجددا تکرار شود، جمهوری اسلامی ایران نیز مجددا واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ آبان ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91082113380
  • خبرنگار : 90089