کاهش شدید حضور رای دهندگان در انتخابات امسال آمریکا نسبت به 2008

امسال کاهش چشمگیر حضور رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشهود بود اما نتوانست جلوی راهیابی باراک اوباما به کاخ سفید برای دور دوم را بگیرد.

امسال کاهش چشمگیر حضور رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشهود بود اما نتوانست جلوی راهیابی باراک اوباما به کاخ سفید برای دور دوم را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمارهای اولیه از ایالت‌هایی که در آنها بیش از 90 درصد از آراء شمارش شده‌اند، نشان می‌دهند که در انتخابات ریاست جمهوری امسال نسبت به چهار سال پیش افراد کمتری در انتخابات رای داده‌اند.

کرتیس گانز، مدیر مرکز مطالعه رای دهندگان آمریکایی گفت: آمار حضور رای دهندگان در این انتخابات به گونه‌ای در حال مشخص شدن است که ممکن است از آمار انتخابات سال 2004 نیز کمتر باشد.

با وجود این، آمار کامل ممکن است تا چند هفته مشخص نشود زیرا بخش عمده شمارش آرا پس از روز انتخابات انجام می‌شود.

در ایالت ورمونت حضور رای دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری به نسبت سال 2008 بیش از 14 درصد کاهش پیدا کرده است. ایالت‌های می‌سی‌سی پی و کارولینای جنوبی نیز شاهد سطح مشابهی از کاهش حضور رای دهندگان در انتخابات بوده‌اند. سطح کاهش حضور رای دهندگان در ایالت مریلند نیز حدود 10 درصد بوده است.

گانز عنوان داشت: چندین فاکتور در کاهش اشتیاق رای دهندگان موثر بوده است. رقابت سال 2012 یکی از زنده‌ترین رقابت‌ها در سال‌های اخیر بود و موجب شد بسیاری از رای دهندگان احساس انزجار کنند. محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری که از سوی بسیاری از ایالت‌ها برای رای دادن اعمال شد نیز در دور نگاه داشتن رای دهندگان از صندوق‌های رای موثر بوده است.

یک عامل موثر دیگر در این زمینه طوفان سندی است که یک هفته پیش از انتخابات مناطق ساحل شرقی را ویران کرد و با قطع برق میلیون‌ها تن در روال عادی رای گیری اخلال ایجاد کرد.

آنتونی مورونه، از شهر هوبوکن در ایالت نیوجرسی اظهار داشت که تاکنون هرگز هیچ کدام از انتخابات‌ها را از دست نداده بود اما امسال برای اولین بار این اتفاق افتاده است.

او در حالی که در خارج از خانه‌اش به بررسی تلی از یخچال‌های اوراق شده، یک خودروی صدمه دیده توسط سیل و دیگر آوار بر جا مانده می‌پردازد، می‌گوید: وقتی برای رای دادن نیست. کارهای زیادی برای انجام دادن هست.

در ایالت نیوجرسی نیز به نسبت سال 2008، 13 درصد رای دهنده کمتری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند اما با وجود این مقامات انتخاباتی به ساکنان بی‌خانمان در برخی مناطق تا روز جمعه فرصت داده‌اند تا به طور ویژه از طریق پست الکترونیکی رای دهند.

برخی رای دهندگان در ریچلند کانتی در ایالت کارولینای جنوبی بیش از چهار ساعت منتظر مانده‌اند تا رای خود را به صندوق بیاندازند و مقامات هر دو حزب تاخیر در رای گیری را ناشی از شکسته شدن ماشین‌های رای گیری دانستند.

مقامات در ایالت‌های ویرجینیا و نیوهمپشایر گزارش دادند پس از بسته شدن حوزه‌های رای گیری نیز تعداد زیادی از رای دهندگان همچنان منتظر رای دادن بودند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91081711049
  • خبرنگار : 71415