رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

ساخت میدانی جدید در محور باستانی میدان عتیق و نقش جهان اصفهان

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: میدانی در محور باستانی میدان عتیق و میدان نقش جهان خواهیم ساخت که طرح مطالعاتی آن به زودی آغاز می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: میدانی در محور باستانی میدان عتیق و میدان نقش جهان خواهیم ساخت که طرح مطالعاتی آن به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگارمیراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سیدحسن موسوی شامگاه چهارشنبه 10 آبان ماه در مراسم پاسداشت ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دهم عهده‌دار حفظ و حراست از کیان فرهنگی ایران در ابعاد مادی و معنوی است، اظهار کرد: رییس جمهور دستور ثبت ملی و جهانی سیستم آبرسانی شهر اصفهان که از ابتکارات شیخ بهایی و با طومار وی تنظیم شده است، را صادر کرد.

وی افزود: اگر تاریخ ایران را به سه دوره تقسیم کنیم معبد چغازنبیل، تخت جمشید و مسجد جامع آثار برجسته‌ی این سه دوره‌ی تاریخی به شمار می‌روند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه مسجد جامع عتیق موزه‌ای از تحول و تکامل 14 قرن ایران اسلامی است، ادامه داد: ثبت جهانی این مسجد در دوره‌ای رخ می دهد که دشمنان اسلام به دنبال ترویج اسلام ‌هراسی هستند و می‌خواهند اسلام ناب محمدی (ص) را کمرنگ کنند.

وی اضافه کرد: مناره‌های مسجد جامع اصفهان یک هزار و 400 سال ندای وحدت، عبودیت و عدالت را طنین انداز می‌کردند.

موسوی درباره‌ی پیشنهاد استاندار اصفهان برای ساخت یک میدان در میان محور باستانی میدان‌های نقش جهان و عتیق به سبک فرهنگ ایرانی- اسلامی گفت: میدانی میان میدان عتیق و میدان نقش جهان نیز در دوران انقلاب اسلامی خواهیم ساخت که طرح مطالعاتی آن به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91081107283
  • خبرنگار :