برای جلوگیری از تخریب بیشتر

خانه‌ی قاجاری عامری‌ها در فهرست آثار ملی ثبت شد

خانه‌ی قاجاری عامری‌ها در تهران صبح امروز به‌شکل اضطراری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

خانه‌ی قاجاری عامری‌ها در تهران صبح امروز به‌شکل اضطراری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان کرد: در جلسه‌ای که پیرو جلسات قبلی صبح امروز به‌صورت ویژه برگزار شد، خانه‌ی قاجاری عامری‌ها با هدف جلوگیری از آسیب بیشتر، با حضور مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

محمدحسین فرمهینی فراهانی ادامه داد: به‌دنبال برگزاری جلسه‌ی ثبت اضطراری خانه‌ی عامری‌ها قرار شد برای جلوگیری از تکرار تخریب خانه‌های تاریخی، هرگاه لازم بود جلساتی به‌صورت ویژه در تهران برگزار شود تا بتوانیم آثار تاریخی استان تهران را به‌صورت جداگانه در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

او افزود: مالک خانه‌ی عامری‌ها از این به بعد، اگر بخواهد هر کاری در این خانه انجام دهد، باید با اطلاع اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران باشد. همچنین هرگونه مرمت نیز زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی باید صورت گیرد.

وی درباره‌ی آسیب‌های واردشده به این بنای تاریخی تا قبل از ثبت آن نیز اظهار کرد: مالک فقط شیروانی‌های سقف خانه را برداشته بود که آن نیز باید به‌سازی و مرمت شود. امیدواریم بتوانیم برای حفاظت و نگهداری بهتر از خانه، رضایت مالک را جلب کنیم و او نیز با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران همکاری کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91072918951
  • خبرنگار : 71191