/نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/4

انتقاد «محسنی‌اژه‌ای» از گزارش احمد شهید

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه از گزارش احمد شهید به شدت انتقاد کرد و گفت که به دلیل اینکه آنها خصمانه برخورد می‌کنند ما حاضر نیستیم نماینده‌ای از سوی آنها که گزارشاتش مغرضانه است را بپذیریم.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه از گزارش احمد شهید به شدت انتقاد کرد و گفت که به دلیل اینکه آنها خصمانه برخورد می‌کنند ما حاضر نیستیم نماینده‌ای از سوی آنها که گزارشاتش مغرضانه است را بپذیریم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه هفته گذشته یکی از وزرای امنیتی در مجلس جلسه‌ای داشت و یکی از نمایندگان حاضر در آن جلسه مطرح کرد که وی بیان کرده که در اعترافات اخلال‌گران بازار ارز گفته شده که از طرف بانک مرکزی ارز می‌فروختند آیا از مجلس شورای اسلامی مطلبی به دستگاه قضایی منتقل شده یا خیر؟ گفت: از مجلس چیزی به ما منتقل نشده است اما اینکه آیا این مطالب صحت دارد یا خیر باید از کسانی بپرسید که این مطالب را بیان کردند زیرا من در آن جلسه حضور نداشتم.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که مشاهده شده برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اسناد دولتی را منتشر می‌کنند آیا دستگاه قضایی با اینگونه موارد برخورد می‌کند؟ که سخنگوی دستگاه قضایی گفت: اگر روشن شود سند طبقه‌بندی شده‌ای را در سایت یا سایر رسانه‌ها منتشر کرده‌اند حتما برخورد می‌شود.

خبرنگار دیگری با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید و اینکه وی در این گزارش قانون مجازات اسلامی را زیر سوال برده است از سخنگوی دستگاه قضایی سوال کرد که آیا شما این گزارش را قبول دارید یا خیر؟ محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ما به جهات گوناگون این گزارش و امثال آن را قبول نداریم زیرا آنها ثابت کرده‌اند که در تهیه گزارش بی‌طرف نیستند و از سوی دیگر برای تهیه گزارش سراغ افرادی می‌روند که خود یا فراری، مجرم یا ناشناس هستند و دستشان به خون ملت آلوده است؛ مانند منافقین.

وی افزود: از سوی دیگر آنها نسبت به بعضی از مبانی حقوقی ما ایراد وارد می‌کنند ما در این زمینه مدعی هستیم که بیایند و گفت‌وگو کنیم که مشخص شود قوانینی که از سوی اسلام مطرح می‌شود صحیح است یا قوانینی که مورد نظر آنها است طبق ضوابط بین‌المللی آنها حق ندارند به حقوق ما معترض شوند. هم‌چنین به دلیل اینکه آنها خصمانه برخورد می‌کنند ما حاضر نیستیم نماینده‌ای از سوی آنها که گزارشاتش مغرضانه است را بپذیریم.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: آیا آنها امروز قائل به برخورد با فساد اقتصادی، پولشویی، جرایم سازمان‌یافته و تروریسم هستند یا خیر؟ آیا احمد شهید از آنچه در افغانستان، عراق و بحرین می‌گذرد خبر ندارد؟ ایران خود قربانی تروریسم است و امروزه برای مقابله با باندهای مواد مخدر هزینه‌های مادی و معنوی می‌دهد آیا مخالف حقوق بشر است؟ چرا فردی فراری که متهم به فساد مالی است را تحویل نمی‌دهند؟ اینترپل و پلیس کانادا باید جواب دهد ما هر مدارکی که خواسته‌اند نیز به آنها داده‌ایم. به چه توجیهی منافقین که دستشان به خون هزاران نفر آلوده است را تحویل ایران نمی‌دهند؟ ما چنین گزارشاتی را قبول نداریم.

ادامه دارد...

  • دوشنبه/ ۲۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91072416008
  • خبرنگار : 71150