لاریجانی: هیچ کسی جرات تعرض به ایران را ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «خیلی‌ها علی‌رغم ایجاد سر و صدا در صحنه بین‌المللی، ‌به دلیل خصوصیات سپاه، جرات تعرض به ایران را ندارند» گفت: با وجودی که امروز با شکل دیگری از تحریم‌ها در کشور مواجهیم اما باز هم این تحریم‌ها آنقدر که دشمن در رسانه‌هایش بزرگ می‌کند، بزرگ نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «خیلی‌ها علی‌رغم ایجاد سر و صدا در صحنه بین‌المللی، ‌به دلیل خصوصیات سپاه، جرات تعرض به ایران را ندارند» گفت: با وجودی که امروز با شکل دیگری از تحریم‌ها در کشور مواجهیم اما باز هم این تحریم‌ها آنقدر که دشمن در رسانه‌هایش بزرگ می‌کند، بزرگ نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی که در کنگره سرداران و چهار هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در برج میلاد سخنرانی می‌کرد، با بیان این‌که «سپاه بر اساس تقوایش تاسیس شد» اظهار کرد: در اوایل انقلاب علیرغم وجود مشکلات بسیار، عده‌ای با داشتن سابقه مجاهدت دور یکدیگر جمع شدند و سپاه را تاسیس کردند.

وی خدمت در سپاه را یک نعمت خواند و گفت: هر کسی که در این نهاد مقدس خدمت کند موهبتی نصیب او شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی که سپاه را بسط و گسترش دادند دغدغه الهی داشتند و برای خدا کار کردند. این ویژگی مهم در کنار خصوصیت پرتحرکی سپاه از ویژگی‌هایی است که تنها در این نهاد مقدس می‌توان پیدا کرد. این امر باعث شده که دلدادگی در داخل سپاه ایجاد شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به روند دادن درجه به سپاهیان در دوران جنگ، اظهار کرد: در آن دوران بسیاری از سپاهیان از گرفتن درجه ابا داشتند، اما تنها برای نظم گرفتن سپاه این امر را پذیرفتند.

وی با بیان این‌که «سپاه از بدو تولدش با مقوله مجاهدت عجین شد» افزود: سپاهیان مجاهدت را در میدان عمل نشان دادند که این ویژگی باعث سرافرازی این نهاد شده است به طوری که تمامی کشورها علی‌رغم وجود نیروهای مسلح، به دلیل نداشتن عنصر مجاهدت همواره در امورشان دچار گسستگی و یا بعضا شکست می‌شوند.

نماینده مردم قم به طور نمونه به ارتش رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: اسرائیل علی‌رغم داشتن امکانات قدرتمند از لحاظ نیرو، اما باز هم در مصاف با یک گروه مجاهدت همچون حزب‌الله تاب نمی‌آورد، این به دلیل نبود همین عنصر مجاهدت است.

لاریجانی با بیان این‌که «سپاه در درون مردم زیست و گسترش پیدا کرد» تصریح کرد: سپاه قدرت بازدارنده در کشور است و شاید در خاورمیانه چنین چیزی با این قدرت قوی وجود نداشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: در این بین ممکن است که خیلی‌ها در عرصه بین‌المللی سر و صدا راه بیندازند و حرف‌های کلفت بزنند، اما مطمئن باشید که جرات انجام اقدامی در قبال ایران را ندارند.

به گزارش ایسنا، رییس قوه مقننه در ادامه با بیان این‌که «بحث پشتیبانی سپاه مقداری غریب واقع شده است» گفت: معمولا هنگامی که در رسانه‌ها از جبهه و جنگ سخن به میان می‌آید، نیروهای پشتیبانی سپاه غریب می‌مانند، به عبارت دیگر پشتیبانی سپاه حاشیه‌نشین شده است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به نقش رفیق‌دوست در تاسیس سپاه و با ابراز امیدواری نسبت به استفاده از نظرات او در این نهاد مقدس گفت: آقای رفیق‌دوست در پشتیبانی سپاه یکه بود، به طوری که در ابتدای کار مبالغی از دوستانش قرض کرد تا امکاناتی برای سپاه فراهم کند. ایشان در شرایط بحرانی امکانات را به سپاه می‌رساند و شرایط را سامان می‌داد.

وی افزود: در همین رابطه کاری که آقای رفیق‌دوست در دور زدن تحریم‌ها در زمان جنگ انجام داد یک فرصت‌سازی بود، این اقدام را شهید تهرانی‌مقدم نیز از جنس دیگری انجام می‌داد و ایشان نیز تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در شرایطی که امروز با شکل دیگری از تحریم‌ها مواجه هستیم که فراگیری اقتصادی آن بیشتر است، ‌باید از کسانی که در دوران جنگ توانستند تحریم‌ها را دور بزنند استفاده کنیم، مطمئنا این برادران بسیار می‌توانند در این راه متفاوت باشند.

لاریجانی همچنین با قدردانی از زحمات محسن رضایی در ادوار مختلف به خصوص دوران جنگ، اظهار کرد: آقای محسن رضایی در راه سپاه و ساماندهی این نهاد مقدس و همچنین مجاهدت نقش بسیار زیادی داشتند. ایشان در صحنه دفاع خودشان را وقف کردند که باید قدردان این عزیزان باشیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91072013140
  • خبرنگار : 71234