رييس سازمان هواپيمايي كشور خبر داد:

افزايش حداكثر 50 درصدي بليت پروازهاي داخلي تا دو هفته ديگر

رييس سازمان هواپيمايي كشور از افزايش حداكثر 50 درصدي قيمت بليت پروازهاي داخلي تا دو هفته ديگر خبر داد.

رييس سازمان هواپيمايي كشور از افزايش حداكثر 50 درصدي قيمت بليت پروازهاي داخلي تا دو هفته ديگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاپيتان حميد پهلواني در نشست خبري در نمايشگاه هوا فضا گفت: براي تعيين نرخ بليت فاكتورهاي مختلفي از جمله نرخ ارز در نظر گرفته مي‌شود.

وي افزود: در صنعت هواپيمايي كه صنعتي متكي به تامين نيازمندي‌ها با ارز است هزينه‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي در داخل نيز برمبناي ارز ارزشگذاري مي‌شود.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اين‌كه اگر مي توانستيم فاكتورهاي هزينه‌هاي شركت‌ها را براساس ملاك‌هاي سال 90 نگه داريم نيازي به افزايش قيمت بليت نبود اما با تغييرات نرخ ارز نرخ گذاري مجدد براي قيمت بليت اجتناب ناپذير است.

وي از برقراري ارتباط با بانك مركزي خبر داد و ابراز اميدواري كرد فرايندي ايجاد شود تا مشكل تعيين نرخ بليت پروازهاي داخلي و خارجي كه گريبانگير صنعت هوايي است برطرف شود.

به گفته پهلواني با تثبيت قيمت ارز در مدت يك ماه قيمت‌هاي پيشنهادي بليت خود را براي ياتا ارسال مي‌كنيم و متعاقب آن افزايش قيمت بليت را اعلام خواهيم كرد.

رييس سازمان هواپيمايي كشور در پاسخ به اين پرسش كه چند درصد به قيمت بليت پروازهاي داخلي افزوده مي‌شود، گفت: اين كه قيمت بليت چقدر افزايش پيدا كند مربوط به شركت‌هاي هواپيمايي است اما اگر نرخ سوخت هواپيما 200 تومان فعلي باشد شاهد افزايش حداكثر 50 درصدي بليت پروازهاي داخلي خواهيم بود.

به گفته وي افزايش 50 درصدي نرخ بليت پروازهاي داخلي تا دو هفته ديگر اعلام خواهد شد.

پهلواني اظهار كرد: سياست سازمان آن است كه نرخ‌هاي سوخت هواپيما بر مبناي 200 تومان محاسبه شود اما از يك زمان مشخص به بعد اين ميزان 400 تومان خواهد بود آنچه به شركت‌ها اعلام كرده‌ايم 200 تومان است كه تا انتهاي سال 90 هزينه سوخت خود را بايد تسويه كنند.

به گفته وي شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي سوخت را 400 تومان محاسبه مي‌كند اما شركت‌ها براساس 200 تومان، به همين دليل نرخ بدهي‌ها براي سوخت متفاوت است.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري از ورود 11 فروند هواپيماي جديد به كشور به صورت ملكي و نيز شرط تمليك خبر داد و افزود:‌ اين روند در مورد هواپيماهاي مسافري همچنان ادامه دارد و از آنجايي كه بخش خصوصي واردكننده است مشكلي وجود ندارد.

وي با بيان اين‌كه ورود هواپيماهاي جديد سن ناوگان هواپيمايي كشور را پايين مي‌آورد يادآور شد: هر روز سه هزار زائر ايراني از 17 نقطه كشور براي حج تمتع به سمت عربستان پرواز مي كنند كه برگشت آنها از 10 آبان آغاز شده و تا پايان آبان نيز ادامه دارد.

وي در مورد مشكلات شركت‌هاي هواپيمايي پس از افزايش نرخ ارز و قطع ارز مرجع به آن‌ها گفت: شركت‌هاي سياست مالي مشخص خود را دارند و منابع تامين هزينه‌هاي آن‌ها در سراسر نقاط دنيا گسترده است اما در تامين نيازهاي ارزي آن‌ها بايد سياستي تدوين شود كه مشكلات آنها را حل كند.

وي در مورد استانداردهاي هواپيماها نيز گفت: هر هواپيمايي با استاندارهاي خاصي طراحي مي‌شود و هر قدر اين استانداردها بيشتر باشد قيمت بليت به همان به اندازه بيشتر مي‌شود و برعكس اين نيز وجود دارد بنابراين اگر در يك هواپيما فاصله صندلي‌ها كم باشد قيمت بليت هم بايد كمتر محاسبه شود.

وي در مورد امنيت پروازها و فرودگاه‌ها نيز پاسخ داد: در حال حاضر آنچه امنيت صنعت هواپيمايي را تهديد كند وجود ندارد.

وي همچنين ادامه داد: كتاب قانون ملي امنيت هوايي تدوين شده است كه امروز در نمايشگاه رونمايي خواهد شد.

وي در پايان تاكيد كرد: در حال حاضر ناظران بين‌المللي در حال بازرسي از امنيت فرودگاه‌هاي كشور هستند و به سرعت نمره قبولي خواهيم گرفت.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91071912768
  • خبرنگار :