رهاسازی زنبور تریکوگراما در باغات انار درجزین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهدیشهر، از برگزاری کارگاه و رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم گلوگاه انار در شهر درجزین خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهدیشهر، از برگزاری کارگاه و رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم گلوگاه انار در شهر درجزین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، پرویز میرآخورلو، گفت: طی یک ماه گذشته تعداد 20 طرح توسعه بخش کشاورزی در شهرستان با 10017 میلیون ریال تسهیلات در جلسات طرح توسعه کشاورزی شهرستان مصوب شد.

افزود: ضمنا برای اجرای 5 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی فولاد محله، احداث سه باب استخر ذخیره آب در فولاد محله و چاشم و مرمت و بازسازی یک رشته قنات، بالغ بر 467 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و آورده بهره برداران هزینه شده است.

وی اظهار کرد: همچنین تشکیل 30 مورد پرونده تسهیلات توسعه کشاورزی، معرفی 45 بهره بردار برای اخذ تسهیلات از صنایع داخلی ، قلع و قمع دو مورد کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی، آموزش توجیهی سایت های مشارکتی مدرسه در مزرعه، معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک و تصویب 5 طرح احداث و اصلاح باغ در کارگروه کشاورزی شهرستان از مهمترین اقدامات جهادکشاورزی شهرستان در یک ماه گذشته بوده است.

گفتنی است: شب پره خرنوب با نام علميSpectrobates ceratoniae Ziller موسوم به كرم گلوگاه، مهمترين آفت انار در كشور ما محسوب مي‌شود.

شهر "درجزین" از توابع مهدیشهر و در7کیلومتری سمنان بوده که به شهر یاقوت سرخ، مهروف است.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 91071207907
  • خبرنگار :