در گفت‌وگو با ايسنا عنوان شد:

وعده سخنگوي مركز مبادلات ارز در مورد زمان روند نزولي نرخ ارز در بازار

سخنگوي مركز مبادلات ارز تاكيد كرد: هدف بانك مركزي در مرحله‌ي نخست كنترل نوسانات نرخ ارز در بازار است.

سخنگوي مركز مبادلات ارز تاكيد كرد: هدف بانك مركزي در مرحله‌ي نخست كنترل نوسانات نرخ ارز در بازار است.

صمد كريمي_ سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره زمان كاهش قيمت ارز در بازار گفت: روند حجم مبادلات ارز حاكي از يك نمودار صعودي در بازار است كه اين بازار قبلا وجود نداشت به اين معني كه ما قبلا چنين عرضه‌اي نداشتيم.

وي ادامه داد: اگر به اوضاعي كه قبل از شروع اين طرح وجود داشت دقت كنيم و ميزان تغييرات قيمت را بسنجيم ، مشاهده مي‌كنيم كه با ورود ساير ارز صادر‌كنندگان غيرنفتي و هم‌چنين صندوق توسعه ملي به اين بازار مطمئنا شاهد افزايش حجم مبادلات و عمق‌بخشي به اين بازار خواهيم بود و اين موضوع در نهايت تاثيرات مثبت خود را خواهد داشت.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز گفت: وقتي در اقتصادي سهم عمده‌اي از بازار ارز را بازار بين‌بانكي تامين مي‌كند و بازار آزادي كه وجود دارد با سهم كمتري فعاليت مي‌كند بنابراين پيش‌بيني ما اين است كه تاثير اين بازار در قيمت كمتر خواهد بود چون سهم كمتري را دارد.

وي گفت: با توجه به مكانيزم قيمت كه خود اين مكانيزم به وارد‌كنندگان، صادر‌كنندگان و توليد‌كنندگان سيگنال مي‌دهد كه بتوانند براساس قيمت تعادلي تصميمات استراتژيك خود را بگيرند، همه اينها در نهايت ما را به اين نقطه رهنمون مي‌كند كه در آينده شاهد ثبات در بازار ارز خواهيم بود.

وي افزود: طبيعي است بعد از ايجاد ثبات طبيعتا با كنترل شوك‌هاي خارجي اقتصاد مي‌توانيم شاهد روند نزولي نرخ ارز در بازار باشيم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91071106993
  • خبرنگار :