زائران خانه خدا از هر كار اختلاف‌برانگيز در سفر حج دوري كنند

يك استاد معارف اسلامي و اخلاق دانشگاه مذاهب اسلامي گفت: وحدت مسلمانان يكي از اثرات سفر حج است كه متاسفانه از اين سفر آنچنان كه بايد استفاده نمي‌شود.

يك استاد معارف اسلامي و اخلاق دانشگاه مذاهب اسلامي گفت: وحدت مسلمانان يكي از اثرات سفر حج است كه متاسفانه از اين سفر آنچنان كه بايد استفاده نمي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيد سليمي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آثار و بركات سفر معنوي حج،‌ افزود: حج و عمره يك مدل زندگي به مسلمانان مي‌آموزد كه مهم‌ترين محور آن ياد خدا و معنويت است و هر جا كه اين مهم باشد آرامش و لذات معنوي وجود داشته باشد، لذا براي همين است كه زائران خانه خدا خاطرات خوشي از سفر حج دارند.

وي خاطرنشان كرد: دومين پيام سفر حج، محبت و دوستي است، زيرا هر كسي توفيق اين سفر را پيدا نمي‌كند. افرادي كه به اين سفر معنوي مشرف مي‌شوند انسان‌هايي بامحبت و خيررسان هستند، بنابراين همين آداب و معاشرت و دوستي‌ها در حج سبب شيريني و خوش بودن آن مي‌شود.

اين روحاني كاروان‌هاي زيارتي حج با بيان اين‌كه «اين سفر يك سفر سخت براي زائران است» افزود: ماديات در سفر حج در حد بسيار پاييني است لذا پيام آن اين است كه اگر انسان در حد نياز داشته باشد و دلش با ياد خدا باشد مي‌تواند خوش‌بخت‌‌ترين فرد روي زمين باشد و تجمعات و تشريفات تاثيري در خوشبختي دنيا و آخرت او نخواهد داشت.

سليمي تحقق وحدت مسلمانان را يكي از اثرات مهم سفر معنوي حج عنوان كرد و گفت: متاسفانه آنگونه كه بايد از اين فرصت استفاده نمي‌شود زيرا اگر 1/5 ميليارد مسلمان متحد شوند قطعا هم معنويت‌شان و هم رفاه‌شان بيشتر مي‌شود، اما دشمنان با سياست قديمي اختلاف بينداز و حكومت كن، دائما ميان مسلمانان اختلاف مي‌اندازند و نمي‌گذارند اين وحدت كه اقتدار، عزت و سرمايه با خود مي‌آورد بين مسلمانان حاكم شود.

وي تصريح كرد: زائران خانه خدا بايد از هر كار اختلاف‌برانگيز در سفر معنوي حج دوري كنند و از اين همراهي و همدلي در راه خدا و خدمت به خلق خدا استفاده كنند.

اين استاد معارف اسلامي دانشگاه مذاهب اسلامي همچنين با اشاره به فلسفه و جايگاه حج در شعائر اسلامي گفت: حج در واقع ياد انبياء و ائمه و تعظيم شعائر الهي است، بنابراين واجب است هر كس كه مي‌تواند و توان جسمي و مالي دارد به اين سفر مشرف شود اما آنهايي كه امكان ندارند و مستطيع نيستند همين‌كه دلشان ياد خدا و حج خانه خدا باشد عناياتي كه خداوند براي زائران خود دارد نصيب حال آنها نيز خواهد شد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۰۶:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91071006190
  • خبرنگار :