امت اسلامي امر به معروف و نهي از منكر را به يكديگر واگذار نكنند

معاون فرهنگي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: بيداري اسلامي كه در سطح جهان در بين كشورهاي مسلمان و غير مسلمان در حال گسترش است، نماد بارزي از امر به معروف و نهي از منكر است.

معاون فرهنگي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: بيداري اسلامي كه در سطح جهان در بين كشورهاي مسلمان و غير مسلمان در حال گسترش است، نماد بارزي از امر به معروف و نهي از منكر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، سيد مهدي هاشميان در همايش معاونين و مديران فرهنگي ستادهاي احياء امر به معروف و نهي از منكر مراكز استان‌ها و شهرهاي كشور كه از طريق ويدئو كنفرانس ستاد احياء مركز برگزار شد، افزود: بيداري اسلامي و اعتراضات صورت گرفته در سراسر جهان بعد از توهين به نبي مكرم اسلام (ص) نمونه‌اي از نقش موثر امر به معروف در عرصه‌هاي بين المللي است و قطعا گسترش امر به معروف در جامعه نقش تسريع كننده در جامعه دارد.

وي ادامه داد: معاونين فرهنگي بايد دقت كنند كه وظيفه بزرگي را برعهده دارند و بايد با همتي بيشتر تلاش كنيم تا تذكر زباني به عنوان يك رفتار اجتماعي شكل بگيرد و مردم با تشكرهاي خود خوبي را در جامعه گسترش داده و با تذكرهاي خود باعث كاهش بدي‌ها شوند.

وي در ادامه با اشاره به برنامه معاونت‌هاي فرهنگي ستادهاي احياء امر به معروف و نهي از منكر در سال جاري گفت: تشكيل كميسيون فرهنگي در استان‌ها با حضور مديران فرهنگي براي بررسي راه كارهاي مناسب براي گسترش فرهنگ امر به معروف، حضور در دانشگا‌ه‌ها و مراكز آموزش عالي با هدف آشنايي بيشتر دانشجويان و اساتيد با فرهنگ امر به معروف همچنين برگزاري نشست‌هاي ديني با روحانيون و اعضاي هيات علمي، تشكيل كرسي‌هاي آزاد انديشي با موضوع امر به معروف در دانشگاه‌ها و هماهنگي با حوزه‌ها و مبلغين بخشي از برنامه‌هاي ستاد احياء در سال جاري خواهد بود.

هاشميان با اشاره به تاثيرات فراوان رسانه به ويژه رسانه ملي در جامعه نيز گفت: ظرفيت‌هاي فراوان رسانه‌اي در نشريات و رسانه‌هاي ملي و محلي براي اطلاع رساني و فرهنگ سازي در جامعه وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

معاون فرهنگي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر كشور در اين همايش كه با حضور نزديك به 300 نفر از معاونين و مديران فرهنگي ستادهاي احياء برگزار شد با اشاره به حديثي از امام رضا (ع) گفت: اگر امت اسلامي امر به معروف و نهي از منكر را به همديگر واگذارند بايد منتظر عذاب باشند.

انتهاي پیام

  • یکشنبه/ ۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91070905930
  • خبرنگار :