سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

مركز مبادلات ارزي بزرگتر مي‌شود/34 ميليون دلار معاملات در نخستين هفته

پيرو استقبال فعالان اقتصادي به زودي براي تسهيل در رسيدگي آسان‌تر به تقاضاي مراجعان، فعاليت مركز مبادلات ارزي در فضايي بزرگتر انجام خواهد شد.

پيرو استقبال فعالان اقتصادي به زودي براي تسهيل در رسيدگي آسان‌تر به تقاضاي مراجعان، فعاليت مركز مبادلات ارزي در فضايي بزرگتر انجام خواهد شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام خبر بالا گفت: در اولين هفته كاري مركز مبادلات ارزي، ارزش معاملات به 34 ميليون دلار رسيد كه رقم قابل توجهي به شمار مي‌رود و از اقبال مشتريان و مشمولان دريافت ارز غيرمرجع خبر مي‌دهد.

عليرضا شجاعي با اشاره به اين‌كه اولويت اول مركز مبادلات ارزي، تامين نياز ارزي مواد اوليه و كالاهاي واسطه اي توليدكنندگان و هدايت نقدينگي به سوي اين بخش است گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا هفته‌هاي آينده مقاومت قيمت ها در بازار آزاد هم شكسته شود.

او تاكيد كرد: البته براي جلوه‌گرشدن مزاياي راه‌اندازي اين مركز و ثمرات ساز و كار جديد ارزي بايد صبور بود و فرصت داد.

به گفته شجاعي هدف اوليه اين مركز جذب تعداد بيشتري از متقاضيان ارز است تا از اين طريق تامين مواداوليه و كالاهاي واسطه اي سرعت بگيرد و اين امر در نهايت به رونق بيشتر توليد و سامان گرفتن بازار ارز منجر شود.

سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در ماههايي كه ارز مرجع در اختيار اولويتهاي 3 تا 10 قرار نمي‌گرفت، گروه بزرگي از واردكنندگان به ناچار نياز خود را از بازار آزاد تامين مي‌كردند كه همين تشديد تقاضا هم در نهايت به يكي از عوامل رشد قيمت ارز منجر مي‌شد.

او تاكيد كرد: اما در حال حاضر و در شرايطي كه نياز ارزي اولويتهاي سه تا پنج در مركز مبادلات ارز تامين مي‌شود و به تدريج پاي ديگر اولويتها هم به اين مركز باز خواهد شد. به نظر مي‌رسد به مرور زمان ارز و قيمت هايش به موضع ثبات باز مي‌گردد.

شجاعي از اختصاص فضاي بزرگتري به مركز مبادلات ارزي خبر داد گفت: با توجه به استقبال خوب از مركز و همچنين ايجاد ميزهاي جديد خدماتي براي برخي ديگر از بانكها، گمرك و رسانه ،‌ اين مركز در همان ساختمان قبلي ولي با وسعت بيشتر به ارائه خدمات خواهد پرداخت و اتاق ملاقات دارندگان و متقاضيان ارز نيز در همان ساختمان استقرار مي‌يابد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91070805273
  • خبرنگار :