رييسي در تجمع اعتراض‌آميز علما: اهانت به پيامبر(ص) هرگز قابل بخشش نيست

معاون اول قوه قضاييه با بيان اين‌كه «گناه ارتكاب جنايت هولناك اهانت به پيامبر(ص)هرگز قابل گذشت نيست» گفت: اهانت پيامبر(ص) اهانت به همه‌ي انبياء الهي و انسانيت انسان است و اين جنايت هرگز از سوي مردم مسلمان،‌ انسان‌هاي آزادي‌خواه و صاحبان مكاتب الهي قابل گذشت نيست.

معاون اول قوه قضاييه با بيان اين‌كه «گناه ارتكاب جنايت هولناك اهانت به پيامبر(ص)هرگز قابل گذشت نيست» گفت: اهانت پيامبر(ص) اهانت به همه‌ي انبياء الهي و انسانيت انسان است و اين جنايت هرگز از سوي مردم مسلمان،‌ انسان‌هاي آزادي‌خواه و صاحبان مكاتب الهي قابل گذشت نيست.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين رييسي طي سخناني در ميان تجمع‌كنندگان ميثاق با رسول الله در ميدان فلسطين اظهار كرد: اجتماع عظيم علما، طلاب، فضلا و مدرسين و اساتيد حوزه علميه به دنبال اهانت به ساحت مقدس رسول گرامي اسلام و اعلام بيزاري و تنفر دشمنان دين، قرآن و رسول خداست. همچنان كه در سيره و سنت پيامبر(ص) برائت از مشركين به عنوان يكي از احكام اسلامي در اين اجتماع عظيم مسلمانان اعلام مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه «ولايت و اعلام دلبستگي به دين بايد در اجتماع عظيم مسلمانان صورت گيرد» گفت: مردم مومن ايران اسلامي همچنان كه در سالروز ولادت امام رضا(ع) جلوه‌هايي از دلدادگي به ولايت و دلبستگي به وجود مقدس ايشان را در جاي جاي ايران اسلامي به نمايش گذاشتند امروز نيز براي اعلام برائت از يك حركت بسيار جنون‌آميز و نفرت‌ برانگيز تجمع كرده‌اند.

معاون اول قوه قضاييه يادآور شد: اين حركت نفرت‌برانگيز به دست يك كارگردان صهيونيست آمريكايي و با حمايت 500 ميليون دلاري صهيونيست‌ها و حمايت معنوي دولت آمريكا و نظام سلطه و استكبار ساخته شده است و اين حركت حلقه‌اي از مجموعه حلقه‌هاي تهاجم به دين و اسلام از سوي نظام سلطه در حال انجام است.

رييسي خاطرنشان كرد: اقدام كاريكاتوريست دانماركي، قرآن‌سوزي كشيش آمريكايي، جلوگيري از برافراشتن گلدسته‌ مساجد، ممنوعيت حجاب در كشورهاي اروپايي و آنچه اخيرا انجام شد ناشي از سياست راهبردي مثلث شوم آمريكا، صهيونيست و انگليس در مبارزه با اسلام است.

وي با اشاره به اين‌كه «پس از فروپاشي شوروي و از بين رفتن نظام دوقطبي، نظام سلطه و استكبار يك مانع پيش روي خود احساس مي‌كرد و آن اسلام و مسلمانان بود» گفت: در مقابل اين مانع نظام سلطه چند سياست راهبردي را در پيش گرفت. اشغال برخي از كشورهاي اسلامي، تشكيل گروه‌هاي تروريستي، ايجاد اختلاف ميان مسلمانان، ايجاد انحراف با حمايت از دولت‌هاي دست‌نشانده منطقه براي جلوگيري از معرفي اسلام ناب و گسترش تفكر اسلام آمريكايي، ايجاد بنگاه‌هاي خبري و امپراطوري بزرگ رسانه‌اي براي انحراف افكار مسلمانان از جمله‌ي سياست‌‌هاي راهبردي آنها بود.

معاون اول قوه قضاييه تصريح كرد: امروز بيش از 4 هزار كانال ماهواره‌ايي در فضاي بسياري از كشورها قابل دريافت است كه هيچ كدام سخن از حق و تربيت انسان ندارد و سينماي هاليوود در جهت ايجاد تفرقه و ترويج افكار فاسد و باطل در كشورهاي اسلامي به كارگرفته شده است.

رييسي با بيان اين‌كه «در مقابل اين سياست راهبردي نظام سلطه پرچم مكتب انتظار، اميد و اتكال به خداوند و اعتماد به نفس در ايران به دست امام(ره) برافراشته شد» افزود: پرچمي كه در ايران برافراشته شد سبب باز يافتن هويت انساني و اسلامي و ترويج اميد و اعتماد به نفس در مقابل مكتب نااميدي و ياس دشمنان بود.

وي با اشاره به برخي اظهارات در خصوص ساخت فيلم موهن تصريح كرد: برخي مي‌گويند آمريكا در ساخت اين فيلم نقش ندارد، اما سوال اين است چه كسي از كارگردان آن حمايت مي‌كند؟ چه كسي از سلمان رشدي ملحد و كشيش جاهل آمريكايي حفاظت مي‌كند؟ پاسخ روشن است اين كارها با اراده‌ي نظام سلطه انجام شده و تحت اشراف آن‌هاست.

معاون اول قوه قضاييه خطاب به مسوولان آمريكايي و كشورهاي غربي گفت: اگر شما دنبال آزادي بيان هستيد چرا شبكه‌هاي العالم، المنار و پرس‌تي‌وي را كه در جهت مخالفت منافع خود مي‌دانيد، مي‌بنديد! چرا نمي‌گذاريد كسي راجع به 11 سپتامبر و هولوكاست سخن بگويد اما به خود اجازه مي‌دهيد به جان جانان عالم هستي اهانت كنيد.

وي تصريح كرد: اگر شما آموزه‌هاي انبياء الهي را از زندگي بشر حذف كنيد كدامين تمدن براي بشر مي‌ماند؟ امروز تمدن بشر مرهون آموخته‌هاي نبي‌مكرم اسلام و انبياء‌ الهي‌ است، بنابراين اهانت به پيامبر اكرم(ص) هرگز از نگاه انسان‌هاي آزاده دنيا و مسلمانان قابل بخشش نيست.

اين عضو جامعه روحانيت مبارزه با اشاره به اين‌كه «نظام سلطه و استكبار تلاش مي‌كرد با اين اقدام ميان مسلمانان تفرقه بياندازد و افكار خود را توسط حكومت‌هاي استكباري و وابسته در جامعه مسلمانان پخش كند» افزود: به لطف الهي ديديم كه در دنيا چه اتفاقي رخ داد و همه‌ در برابر اين جنايت موضع گرفتند، اين نشان مي‌دهد كه مسلمانان هويت خود را بازيافتند و امروز فرياد آنها خصومت با استبداد داخلي و استكبار خارجي و مطالبه اسلام‌خواهي و قرآن است كه اين موضوع را در موضع‌گير‌ي‌هاي مردم مسلمان مي‌بينيم.

معاون اول قوه قضاييه تاكيد كرد: اگر تصور كرديد با گذشت زمان اين موج مردمي كه با نام مقدس و محوري رسول خدا(ص) به راه افتاده سست خواهد شد، بايد بدانيد اين حركت توپنده، ماندگار و خواسته‌ي استراتژيك مسلمانان است و مادامي كه عاملان و حاميان اين جنايت در يك دادگاه بين‌المللي بي‌طرف محاكمه نشود از پاي نخواهند نشست.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۸ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91070804951
  • خبرنگار :