فيروزآبادي: با اقتدار نيروهاي مسلح ما، دشمن جرات حمله ندارد

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار كرد: نيروهاي مسلح ايران امروز در چشم ملت ايران عزيزند چون عامل به اخلاق اسلامي، تابع ولي‌فقيه و به دنبال عزت جمهوري اسلامي ايران هستند.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار كرد: نيروهاي مسلح ايران امروز در چشم ملت ايران عزيزند چون عامل به اخلاق اسلامي، تابع ولي‌فقيه و به دنبال عزت جمهوري اسلامي ايران هستند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي در جمع فرماندهان عاليرتبه نظامي در همايش ميثاق نيروهاي مسلح گفت: اين روزها مسلمانان جهان در دفاع از رسول اعظم الهي به خروش آمده‌اند. اين يك ورود متعالي و بسيار عزيز و مغتنم است و طبق آيات قرآن بايد خدا را شكر و تسبيح او را بگوييم و استغفار كنيم.

وي همچنين به سالروز شكست حصر آبادان اشاره كرد و افزود: اولين بار بود كه امام(ره) اين فرمان ملكوتي را صادر كردند و فرمودند حصر آبادان بايد شكسته شود و در پي اين فرمان همه فرماندهان ارتشي و سپاهي رفتند آبادان و لطف الهي شامل حال رزمندگان شد و حصر آبادان شكسته شد و اين روز بزرگ، يوم‌الله است. متاسفانه حادثه هوايي C130 بعد از اين عمليات پيش آمد و تعدادي از فرماندهان بزرگ ارتش و سپاه از جمله شهيدان فلاحي رييس ستاد ارتش، فكوري، نامجو، كلاهدوز و جهان‌آرا به شهادت رسيدند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به برخي توصيه‌هاي امام علي(ع) به مالك اشتر اشاره كرد و گفت: حضرت علي(ع) به مالك‌اشتر فرمود انسان باش، با مردم با انسانيت رفتار كن و آنهايي را كه خوي انساني ندارند از خودت دور كن. بنابراين تربيت انسان هدف اوليه ما است. جهت معنوي، تربيتي،‌ اخلاقي، حيا و حب وطن و ولايت؛ اينها وظايف اصلي ماست. اصلا به خاطر اينهاست كه ما لباس نظامي پوشيده‌ايم. به خاطر اينها رزمندگان ما جهاد كردند و شهداي ما شهيد شدند. به خاطر اينها خون شهداي ما نوراني است. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در چشم ملت ايران عزيزند چون عامل به اخلاق اسلامي، تابع ولي فقيه و دنبال عزت جمهوري اسلامي ايران هستند، محب مردمند.

وي با بيان اينكه "اگر انسان خودش درست شود همه‌چيز حاصل مي‌شود"، اظهار كرد: هرچه زمان مي‌گذرد به اهميت حقيقت انسانيت پي‌مي‌بريم. اين انسان است كه به امام خميني (ره) اقبال پيدا مي‌كند، انسان است كه مجاهد و ايثارگر و اهل كتاب و مطالعه مي‌شود. انسان است كه سخن انقلابي را كه درك و براي نشر آن اقدام مي‌كند. انسان است كه خون خود را براي شرف انسانيت مي‌دهد، اين انسان است كه انقلاب اسلامي را تحقق مي‌بخشد و دفاع مقدس را شكل مي‌دهد.

فيروزآبادي ادامه داد: اين انسان‌ها بودند كه شهيدان ما شدند و انسان‌ها بودند كه جامعه اسلامي را ساختند و انسان‌ها هستند كه امروز اين انقلاب را پرشور در صحنه نگه مي‌دارند و انسان‌ها هستند كه براي دفاع از حريم مقدس حبيب الهي، پيامبر اكرم (ص) صدها نفر صدها نفر به پيشواز گلوله كفر و استكبار مي‌روند. پيامبر (ص)، علي (ع)، زهرا (س)، مالك اشتر و ...، اينها الگوها و اسوه‌هاي انسانيت هستند. اصل برنامه انبياء، تربيت انسان بود و موفقيت نيروهاي مسلح نيز در اين است كه تربيت انساني را ترويج بدهند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: بايد دنبال اين باشيم كه اين بوستان معطري كه امام و رهبر عزيزمان در نيروهاي مسلح ساختند، خشك نشود. بايد روز به روز اين موج معنويت، دين‌خواهي، ولايت‌مداري و درك ابعاد انساني علوي و زهرايي را در نيروهاي مسلح رشد و پرورش بدهيم. بايد نيروهاي مسلح را به صورت جهادي رشد بدهيم و اگر اين ابعاد را در نيروهاي مسلح رشد دهيم و خودمان و فرماندهان به آن توجه داشته باشيم، آن وقت رشد در نيروهاي مسلح رشد جهادي خواهد شد و خداوند به آن بركت خواهد داد و آن را مضاعف خواهد كرد.

فيروزآبادي در پايان با بيان اينكه "بايد به سمت رشد صددرصدي حركت كنيم"، گفت: نه فقط با پول بلكه از هر جهت بايد آماده باشيم. ما بايد منتظران امام زمان (عج) و آماده باشيم؛ آنگونه كه گويي فرمانده لشكري به سفر رفته و گفته به محض بازگشت، فرمان حمله را صادر مي‌كند. احساس دائمي در سنگر بودن همين مفهوم را دارد. هيبت، اقتدار و آمادگي نيروهاي جمهوري اسلامي ايران كه در هشت سال دفاع مقدس به رخ جبهه كفر و استكبار و شيطان در جهان كشيده‌اند، اين جرات را به آنها نمي‌دهد كه عليه ما كاري انجام دهند اما تكليف از ما ساقط نيست.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91070704553
  • خبرنگار :