ابراز ارادت جمعي از كاريكاتوريست‌ها نسبت به رزمندگان سلحشور

جمعي از کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌هاي مطبوعاتي در پي انتشار برخي واكنش‌ها نسبت به كاريكاتور اخير روزنامه‌ي «شرق»، ضمن تأکید و گواهی بر سوءتعبیر از کاریکاتور مزبور، مراتب علاقه‌ي قلبی‌ و اعتقادشان را نسبت به تكريم ابرقهرمانان دفاع مقدس اعلام كردند.

جمعي از کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌هاي مطبوعاتي در پي انتشار برخي واكنش‌ها نسبت به كاريكاتور اخير روزنامه‌ي «شرق»، ضمن تأکید و گواهی بر سوءتعبیر از کاریکاتور مزبور، مراتب علاقه‌ي قلبی‌ و اعتقادشان را نسبت به تكريم ابرقهرمانان دفاع مقدس اعلام كردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مطلبي كه در پاي آن نام 22 نفر ديده مي‌شود، آمده است: متأسفانه کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌ها که به‌حق از متعهدترین و در عین حال، آسیب‌پذیرترین اقشار هنری کشورند و با ناچیزترین دستمزد یا حتي بدون دریافت دستمزد به‌خاطر اعتقادات و آرمان‌های‌شان به فعالیت می‌پردازند، در مقاطع مختلف به‌خاطر برداشت‌های غلط از اثرشان در معرض سخت‌ترین ناملایمات قرار گرفته‌اند. هنر کاریکاتور به‌خاطر ماهیت پیچیده‌اش به همان اندازه که در انتقال مفاهیم موفق است، به‌راحتی می‌تواند خواسته یا ناخواسته منجر به سوءبرداشت‌های بعضا عجیب و حتی خطرناک شود که هرگز مد نظر کارتونیست نبوده است.

هادی حیدری که سوابق خودش و خانواده‌اش گواه بر عشق به نظام اسلامی و دفاع مقدس است، امروز در معرض این سوءبرداشت‌ها است. کاریکاتور چاپ‌شده در روزنامه شرق که اعتراض برخی از مسوولان و مردم را برانگیخته است به‌زعم ما هرگز و هیچ‌گاه به معنای توهین به ابرمردان عرصه دفاع مقدس نیست، چراکه کوچک‌ترین نشانه و سمبلی از دفاع مقدس و رزمندگان در آن دیده نمی‌شود و عجیب‌ترین و دورترین مفهومی است که از این کارتون برداشت می‌شود. سوال ما این است که به استناد چه تصویر یا سمبل یا نشانه‌ای می‌توان به این نتیجه رسید که منظور کارتونیست، قهرمانان دفاع مقدس بوده‌اند.

لذا ما کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌های ایران که در مقاطع مختلف دفاع مقدس و پس از آن، ضمن اثبات اردات‌مان به رزمندگان سلحشور، تلاش کرده‌ایم که دوشادوش این عزیزان از تنها بضاعت‌مان که هنرمان بوده و هست در راه دفاع از میهن و اعتقادات‌مان استفاده کنیم، با توجه به شناخت‌مان از خالق اثر از یک سو و تخصص‌مان از سوی دیگر، ضمن تأکید و گواهی بر سوءتعبیر از کاریکاتور مزبور، مجددا مراتب علاقه قلبی‌مان را به ابرقهرمانان دفاع مقدس اعلام می‌کنیم و تأکید داریم که معنای کاریکاتور چاپ‌شده صرفا نشان از جهل عده‌ای دارد که نه‌تنها واقعیت را نمی‌بینند که دیگران را نیز از دیدن واقعیت محروم می‌کنند.

کامبیز درمبخش، جواد علیزاده، جمال رحمتی، فیروزه مظفری، حسین صافی، حسن کریم‌زاده، بزرگمهر حسین‌پور، علی جهانشاهی، ابوالفضل محترمی، کیوان زرگری، کیارش زندی، علی درخشی، امین مویدی، سلمان طاهری، یحیی تدین، سعید نوروزی، محسن ایزدی، مهدی تمیزی، مهدی عزیزی، نعیم تدین، نازنین جمشیدی و امین منتظری.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91070503944
  • خبرنگار :