وزير ارشاد: نسبت به توقيف روزنامه «شرق» اقدام خواهيم كرد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به كاريكاتور منتشر شده در روزنامه «شرق» گفت: با تشكيل جلسه‌ي فوق‌العاده هيات نظارت نسبت به توقيف روزنامه «شرق» اقدام خواهيم كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به كاريكاتور منتشر شده در روزنامه «شرق» گفت: با تشكيل جلسه‌ي فوق‌العاده هيات نظارت نسبت به توقيف روزنامه «شرق» اقدام خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد حسيني در حاشيه‌ي جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با بيان اينكه شاهد بودم در هفته دفاع مقدس روزنامه شرق كاريكاتوري منتشر كرد كه توهيني به رزمندگان دفاع مقدس محسوب مي‌شد اظهار كرد: اين كاريكاتور در رسانه‌هاي بيگانه و سايت‌هاي ضد انقلاب انتشار گسترده‌اي داشت كه نشان از نوعي هماهنگي دارد.

وي افزود: از انتشار كاريكاتور توهين آميز به رزمندگان دفاع مقدس توسط يك روزنامه داخلي بسيار متاثر شديم و بلافاصله اخطار كتبي داديم و دادستاني نيز بررسي‌ها و برخورد لازم را انجام خواهد داد. بنابراين از روزنامه‌ها و نشريات و به طور مطبوعات انتظار داريم همواره دقت كنند تا مطلبي توهين‌آميز نسبت به كساني كه باعث افتخار نظام و سربلندي ما هستند، منتشر نكنند.

بنا بر اين گزارش، اداره كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي امروز به روزنامه‌ي «شرق» به‌دليل چاپ كاريكاتور تذكر داده است.

متن اين تذكر با امضاي مديركل امور مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به مديرمسوول روزنامه‌ي «شرق» به اين شرح است:

«كاريكاتور صفحه‌ي آخر آن روزنامه در تاريخ 4 / 7 / 91 مغاير با رسالت مطبوعاتي بوده و شائبه‌ي مخالفت با ارزش‌هاي دفاع مقدس را القا مي‌كند.

ضروري است انتشار مطالب و تصاوير آن روزنامه با التزام به مواد 4 و 6 و رعايت حدود قانون مطبوعات صورت گيرد.»

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91070503601
  • خبرنگار : 71381