طلائي‌نيك:حضور قدرتمند احمدي‌نژاد در سازمان ملل در تاريخ ديپلماسي ماندگار خواهد بود

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي پيش‌بيني كرد كه احمدي‌نژاد با گفتمان شفاف، مردمي و اصولي خود همانند گذشته از رويدادهاي اصلي مجمع عمومي سازمان ملل محسوب شود.

يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي پيش‌بيني كرد كه احمدي‌نژاد با گفتمان شفاف، مردمي و اصولي خود همانند گذشته از رويدادهاي اصلي مجمع عمومي سازمان ملل محسوب شود.

رضا طلائي‌نيك در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: حاشيه‌سازي‌هاي شتاب‌زده كانون صهيونيستي و استكباري براي حضور آقاي احمدي‌نژاد درنيويورك نشان‌دهنده آسيب‌پذيري آنان از گفتمان شفاف، انقلابي و مردمي رييس جمهور است.

وي با بيان اين‌كه رييس جمهور مي‌تواند در سازمان ملل گفتمان خود را برپايه مبارزه با موانع و مظاهر دين‌ستيزي و سلطه‌گري قرار دهد، افزود: مبارزه جهاني با مباني و مظاهر دين‌ستيزي و سلطه‌گري مي‌تواند محور مواضع آقاي احمدي‌نژاد در سازمان ملل باشد.

اين نماينده سابق مجلس با اشاره به اين‌كه افشاي محصولات مشترك كانون‌هاي ثروت، قدرت و دين‌ستيزان در مواضع آقاي احمدي‌نژاد به بيان مطالبات مسلمانان و ملت كمك مي‌كند، خاطر نشان كرد: فيلم موهين اخير به عنوان يكي از محصولات مشترك كانون‌هاي ثروت، قدرت و دين‌ستيزي در جهان مي‌تواند از افشاي‌گري‌هاي آقاي احمدي نژاد باشد.

طلائي نيك اضافه كرد: راهبرد مبارزه با تعبيضات جهاني مانند انحصارات در فن‌آوري هسته‌يي، مناسبات اقتصادي، مديريت نهادهاي بين‌المللي و بويژه شوراي امنيت از مصاديق مهم مواضع آقاي رييس جمهور در سازمان ملل مي‌تواند قرار بگيرد، چون آقاي احمدي‌نژاد علاوه بر نمايندگي ملت ايران به عنوان رييس جنبش غيرمتعهدها در تراز مطالبات ايران و ساير كشورهاي جهان مي‌تواند گفتمان خود را ارائه كند.

وي با تاكيد بر لزوم اتحاد ملل ضدسلطه براي اصلاح ساختار سازمان ملل و مديريت ساير نهادهاي اقتصادي، حقوقي، فرهنگي وسياسي گفت: تاكيد بر اصلاح ساختار سازمان ملل در اين موارد مي‌تواند از مهمترين موضوعات گفتمان آقاي احمدي‌نژاد در سازمان ملل باشد.

اين كارشناس مسائل راهبردي اظهار كرد: تاكيد بر توان پايداري و نقش‌آفريني ايران در امنيت‌سازي، صلح و پيشرفت در منطقه و جهان از فرازهاي مورد انتظار در مواضع رييس جمهور است.

طلائي‌نيك با بيان اين‌كه تببين ظرفيت‌هاي اسلامي براي رهايي جهان از استبداد، سلطه، فقر، فساد و بحران معنويت و انسانيت در گفتمان آقاي احمدي‌نژاد در سازمان ملل درخشش بالايي خواهد داشت، تصريح كرد: افشاي شبكه صهيونيستي، استكبار و سلطه‌جويي منطقه‌اي در بحران‌سازي سوريه و پيامدهاي اشغال عراق و افغانستان در مواضع آقاي احمدي‌نژاد به منزله حمايت از مطالبات مسلمانان منطقه خواهد بود.

اين نماينده سابق مجلس با اشاره به اين‌كه جمع‌بندي اصولي از مواضع قبلي و پرداختن مصاديق مهم منطقه‌اي و جهاني مي‌تواند چارچوب آخرين حضور رييس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل باشد، افزود: دشمنان بشريت با دين‌ستيزي به دنبال منافع كانون‌هاي ثروت و قدرت هستند، لذا آقاي احمدي‌نژاد با بروز محصول مشترك كانون‌هاي قدرت و دين‌ستيزي مانند فيلم موهن اخير،‌رسالت بيشتري در بيان مواضع خود خواهد داشت.

طلائي نيك خاطر نشان كرد: آقاي احمدي نژاد مي‌تواند به نمايندگي از ايران و غيرمتعهدها در برابر شبكه‌ي هدفمند دين‌ستيزي، موضع قاطع و تاثيرگذار داشته باشد، پس حضور قدرتمند و موثر احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل و نقش‌آفريني در ديپلماسي عمومي جهاني در فضاي رسانه‌اي و تاريخ ديپلماسي ماندگار خواهد شد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91070503237
  • خبرنگار : 71381