سروري:رييس جمهور در سازمان ملل ادبيات دوگانه‌ي غرب و سازمان ملل را مورد انتقاد قرار دهد

قائم مقام دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: رييس‌جمهور ما در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بايد ادبيات دوگانه‌ي غرب و سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار دهد.

قائم مقام دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: رييس‌جمهور ما در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بايد ادبيات دوگانه‌ي غرب و سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار دهد.

پرويز سروري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به سفر رييس‌جمهور به آمريكا و حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، گفت: امروز جمهوري اسلامي به عنوان رييس جنبش عدم تعهد زمينه‌ي مناسبي را براي طرح موضوعات مختلف با پشتيباني دو سوم از اعضاي سازمان ملل داراست و اين ظرفيت، ظرفيت بزرگي قلمداد مي‌شود.

سروري افزود: زماني كه جمهوري اسلامي ايران بحث ناعادلانه بودن ساختار سازمان ملل را مطرح مي‌كرد، در غربت به سر مي‌برد و كسي باورش نمي‌شد كه اين ادبيات روزي به يك ادبيات همگاني تبديل شود.

وي خاطرنشان كرد: امروز سازمان ملل در دست غربي‌ها و نظام سلطه نقش ايفا مي‌كند، اما ايران زمينه‌ي طرح تغيير ساختار آن را مورد توجه قرار داده است. در همين راستا مي‌توان گفت كه منطق دوگانه و رفتار ظالمانه‌اي در طرح موضوعات مختلف در سازمان ملل وجود دارد، چنانچه شاهد هستيم كه مثلا در بحث هسته‌يي، ‌نظام‌هاي سركوب‌گر و زياده‌خواه و سازمان ملل و آمريكايي‌ها برخورد دوگانه‌اي با اين موضوع دارند و با ايران مخالفند، اما از اسرائيلي‌ها كه داراي كلاهك‌هاي هسته‌يي هستند حمايت مطلق مي‌كنند.

قائم مقام دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي همچنين اظهار كرد: شاهد هستيم كه آنها تروريسم را سياه و سفيد مي‌بينند و در سوريه نيز از تروريست‌ها حمايت مي‌كنند و سازمان منافقين را از ليست گروهك‌هاي تروريستي خارج مي‌كند. در بحث حقوق بشر شاهد رفتار دوگانه از سوي آنها هستيم چنانچه آنها حامي عربستاني هستند كه زنان در آن از حداقل آزادي‌هاي اجتماعي برخوردارند و كشورشان به صورت موروثي اداره مي‌شود، اين در حالي است كه در ايران هر سال يك بار انتخابات برگزار مي‌شود.

سروري با تاكيد بر اين‌كه رييس‌جمهور ما در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بايد چنين ادبيات دوگانه‌اي را مورد انتقاد قرار دهد، گفت: موضوع فلسطين، بيداري منطقه و مطالباتي كه در جنبش عدم تعهد از سوي كشورهاي مختلف مطرح شد، زمينه‌هاي مناسبي براي طرح مطالبات بين‌المللي در سازمان ملل فراهم كرده است.

وي با اشاره به اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص)، اظهار كرد: اين حركت نشان داد كه دنيا به سمت يك انفجار سنگين در حركت است و جنگ‌هاي صليبي زمينه‌ها و بسترهاي خود را نشان مي‌دهد و اگر سازمان ملل در اين باره فكر دقيق و مناسبي نداشته باشد ممكن است فردا دير باشد. با توجه به اين موضوع، بحث ضرورت احترام به پيامبران الهي و شخصيت‌هاي بزرگ تاريخ از جمله مباحثي است كه مي‌تواند در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مدنظر قرار بگيرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91070503212
  • خبرنگار :