تاكيد يك استاد حوزه علميه بر احياي فريضه‌اي فراموش‌شده در جامعه

يك استاد حوزه علميه گفت: درصد بالايي از افراد جامعه ما فريضه مهم امربه معروف و نهي از منكر را فراموش كرده‌اند در صورتي كه اين مساله جزء واجبات دين است.

يك استاد حوزه علميه گفت: درصد بالايي از افراد جامعه ما فريضه مهم امربه معروف و نهي از منكر را فراموش كرده‌اند در صورتي كه اين مساله جزء واجبات دين است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدي آصفي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: افراد جامعه بايد بدانند كه اگر امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه زنده نگه دارند ساير كارهاي ديگر هم مثل نماز، روزه، خمس، زكات و حجاب درست مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه «امر به معروف و نهي از منكر شامل واجبات و محرمات مي‌شود» عنوان كرد: افراد جامعه بايد بدانند كه در اين راه ممكن است با توهين‌هايي روبه‌رو شوند ولي اين نبايد سبب شود كه معروف‌ها را رها كنيم ما بايد وظيفه خود را احيا كنيم و سلامت جامعه براي ما مهم باشد.

آصفي خاطرنشان كرد: خانواده‌ها بايد تمام مراحل امر به معروف و نهي از منكر را به فرزندان خود آموزش بدهند و توجه ويژه‌اي نسبت به اين فريضه داشته باشند، رسانه‌ها در مرحله بعد نقش مهمي در اين زمينه دارند و بايد در قالب فيلم، سخنراني و كلمات كوتاه در هر قالبي كه مي‌شود اين وظيفه خود را به درست‌ترين شكل ممكن انجام دهند و رسانه‌ها بزرگترين موسسه تبليغاتي در اين امر هستند.

اين استاد حوزه علميه در پايان با بيان اين‌كه «منبرها پايگاه‌هاي توجيه افراد جامعه هستند كه يكي از وظايف مهم سخنرانان بررسي اين امر است» به وظيفه نيروهاي اجرايي كشور در اين زمينه اشاره و تصريح كرد: نيروهاي اجرايي بايد وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهند به شرطي كه با توهين و خشونت برخورد نكنند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91070503136
  • خبرنگار : 71461