يك كارشناس نظامي لبناني: كسي نمی‌تواند از واکنش ایران در امان ‌باشد

يك کار‌شناس نظامی و راهبردی لبناني با بیان اینکه منافع غرب در منطقه تحت سیطره و كنترل ایران قرار دارد، تاکید کرد: هر دشمنی به خوبی می‌داند که نمی‌تواند خود را از واکنش ایران در امان ‌نگه دارد.

يك کار‌شناس نظامی و راهبردی لبناني با بیان اینکه منافع غرب در منطقه تحت سیطره و كنترل ایران قرار دارد، تاکید کرد: هر دشمنی به خوبی می‌داند که نمی‌تواند خود را از واکنش ایران در امان ‌نگه دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سرلشکر امین حطیط گفت: با مشاهده رژۀ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالگرد جنگ ایران و عراق و نمایش دستاورد‌های نظامی آن می‌توان انقلاب اسلامی را انقلاب دستاورد‌ها و پیروزی‌های سه‌گانه قلمداد کرد.

وی در توضیح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: اولین دستاورد انقلاب اسلامی تغییر رژیم پیشین ایران (رژیم شاه) و کسب استقلال و حاکمیت ملی بود. دومین دستاورد آن نیز مقاومت در برابر جنگی خصمانه و تجاوزکارانه بود.

حطیط گفت: این جنگ با دستور و تصمیم آمریکا آغاز شد و ابزار انسانی آن نیز عراق بود و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز حمایت مالی و منابع متعدد نیز حمایت تسلیحاتی آن را بر عهده داشتند.

کار‌شناس راهبردی و نظامی درباره سومین دستاورد انقلاب اسلامی نیز گفت: سومین دستاوردی انقلاب اسلامی نیز پیشرفت در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: غرب به سرکردگی آمریکا هنوز نتوانسته است مستقل شدن یکی از کشورهای منطقه اسلامی را بپذیرد. پس از جنگ جهانی دوم، غرب جهان را بر این اساس بنا کرده بود که کشورهای عربی و اسلامی باید وابسته و تحت سلطه آن باشند. از این رو حکومتی را که دارای استقلال واقعی و متکی بر منطق نه شرقی و نه غربی باشد تحمل نمی‌کرد.

حطیط خاطرنشان کرد: غرب برای ضربه زدن به ایران و به شکست کشاندن انقلاب، صدام را علیه آن به کار گرفت، اما هشت سال جنگ نتوانست چیزی را تغییر دهد و ایران مقاومت کرد.

این کار‌شناس امور راهبردی تصریح کرد: با وجود تهدیدهای فراوان غرب علیه ایران، نمی‌تواند بار دیگر علیه این کشور وارد جنگ شود زیرا به قدرت بازدارندگی ایران، که به علت ائتلاف‌های مختلف و جایگاه محوری آن در منطقه است، پی برده است.

این کار‌شناس راهبردی درباره توانمندی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گفت: به علت توانمندی بازدارندگی ایران دشمن توان کسب اطلاعات نظامی می‌دانی را ندارد. همچنین ایران سلاح‌ها و توانمندی‌های نظامی در اختیار دارد که می‌تواند به دشمن ضربه‌ای دردناک و تأثیرگذار وارد کند.

وی افزود: منافع غرب در منطقه تحت سیطره و تسلط ایران قرار دارد. هر دشمنی به خوبی می‌داند که نمی‌تواند خود را از واکنش ایران در امان ‌نگه‌ دارد. از این رو، از برخورد با ایران خودداری می‌کند، حتی اگر رييس كشور احمقی وجود داشته باشد که بخواهد چنین حماقتی را به جان بخرد، غرب حاضر نیست سناریو صدام را تکرار کند.

حطیط با اشاره به اینکه رژیم صهیونیست به عنوان بخشی محور غرب توانمندی نظامی لازم برای حمله به ایران را ندارد، گفت: این رژیم می‌داند که توانمندی‌های دفاعی لازم را برای در امان ماندن از واکنش ایران ندارد.

وی افزود: علاوه بر اینکه این رژیم از ناتوانی خود آگاه است، اکنون در وضعی نابسامان، مضطرب و هراسان از کشورهای هم‌جوار به سر می‌برد و درباره آینده دچار سردرگمی است. بنابراین، هر تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران اقدامی اشتباه و خلاف رویکردهای راهبردی خواهد بود.

این کار‌شناس نظامی در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم از بیروت در پاسخ به سؤالی درباره مقایسه توانمندی نظامی ایران و رژیم صهیونیستی گفت: توانمندی نظامی ایران در زمینۀ زرهی، توپخانه‌ای و موشکی فرا‌تر از توانمندی رژیم صهیونیستی است.

حطیط درباره توانمندی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: عناصر و مؤلفه‌های قدرت در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بسیار فرا‌تر از حد نیاز است و از نظر نیروی هوایی نیز جمهوری اسلامی از سامانه‌های پدافند هوایی برخوردار است که قادر است حریم هوایی کشور را از هرگونه تجاوز صهیونیستی مصون نگه دارد.

این کار‌شناس راهبردی و نظامی تاکید کرد: بر اساس پژوهشی که مؤسسه استکهلم، بهار گذشته منتشر کرد، توانمندی‌ نظامی ایران و سوریه در کنار یکدیگر، فرا‌تر از همۀ امکانات نظامی رژیم صهیونیستی، فرانسه، ایتالیا و انگلیس است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91070200914
  • خبرنگار : 90068