رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ايران خبر داد:

پژو 405 و پرايد، ركورددار شكايت مصرف‌كنندگان ايراني

رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ايران، بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرف‌كنندگان ايراني در سال گذشته را مربوط به خودروهاي پژو 405 و پرايد دانست.

رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ايران، بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرف‌كنندگان ايراني در سال گذشته را مربوط به خودروهاي پژو 405 و پرايد دانست.

سيد محمد جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در سال گذشته 57.8 درصد شكايات مصرف‌كنندگان ايراني از كيفيت خودروهاي داخلي و خارجي، 25.2 درصد از سطح خدمات پس از فروش، 10.5 درصد خدمات فروش و 6.5 درصد مربوط به سوانح مانند آتش‌سوزي و واژگوني بوده است.

وي با بيان اينكه در سال 1390 بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرف‌كنندگان ايراني مربوط به دو خودروي پژو 405 توليدي ايران خودرو و پرايد توليدي سايپا بوده است، خاطرنشان كرد: به‌طور تفكيكي نيز در گروه صنعتي ايران خودرو محصولات پژو 405، سمند و پژو 206 و در سايپا محصولات پرايد، تيبا و ريو به ترتيب بيشترين حجم شكايات مشتريان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ايران ادامه داد: در پارس خودرو نيز بيشترين حجم شكايات مربوط به خودروي تندر90، در خودروسازي مديران محصولات ام.وي.ام 110 و ايكس 33 (تيگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.

جعفري تصريح كرد: در سال گذشته 85 درصد شكايات مشتريان از طريق مراجعه مستقيم به خودروسازان و 15 درصد نيز مراجعه به ديگر مراكز و سازمان‌ها نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مجلس بوده است.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91070100043
  • خبرنگار : 71186