رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان ايران، بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرفكنندگان ايراني در سال گذشته را مربوط به خودروهاي پژو 405 و پرايد دانست.
سيد محمد جعفري در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در سال گذشته 57.8 درصد شكايات مصرفكنندگان ايراني از كيفيت خودروهاي داخلي و خارجي، 25.2 درصد از سطح خدمات پس از فروش، 10.5 درصد خدمات فروش و 6.5 درصد مربوط به سوانح مانند آتشسوزي و واژگوني بوده است.
وي با بيان اينكه در سال 1390 بيشترين حجم شكايات خودرويي مصرفكنندگان ايراني مربوط به دو خودروي پژو 405 توليدي ايران خودرو و پرايد توليدي سايپا بوده است، خاطرنشان كرد: بهطور تفكيكي نيز در گروه صنعتي ايران خودرو محصولات پژو 405، سمند و پژو 206 و در سايپا محصولات پرايد، تيبا و ريو به ترتيب بيشترين حجم شكايات مشتريان را به خود اختصاص دادهاند.
رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان ايران ادامه داد: در پارس خودرو نيز بيشترين حجم شكايات مربوط به خودروي تندر90، در خودروسازي مديران محصولات ام.وي.ام 110 و ايكس 33 (تيگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.
جعفري تصريح كرد: در سال گذشته 85 درصد شكايات مشتريان از طريق مراجعه مستقيم به خودروسازان و 15 درصد نيز مراجعه به ديگر مراكز و سازمانها نظير وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مجلس بوده است.
انتهاي پيام