جهت شركت در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد

رييس جمهور فردا عازم نيويورك مي‌شود

رييس جمهور كشورمان فردا (شنبه) تهران را به مقصد نيويورك ترك خواهد كرد.

رييس جمهور كشورمان فردا (شنبه) تهران را به مقصد نيويورك ترك خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس جمهور جهت شركت در شصت و هفتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد و سخنراني در اين مجمع به عنوان رييس جمهور اسلامي ايران و همچنين رييس دوره‌اي جنبش غير متعهدها به نيويورك سفر مي‌كند.

رييس جمهور كه در راس هياتي بلند پايه به آمريكا سفر خواهد كرد، علاوه بر سخنراني در مجمع سازمان ملل متحد با برخي مقامات شركت‌كننده در اين مجمع و همچنين دبيركل سازمان ملل متحد ديدار و گفت‌وگو مي‌كند.

احمدي‌نژاد به مانند سال‌هاي گذشته در اين سفر يك هفته‌اي خود با تعدادي از رسانه‌هاي معتبر بين‌المللي گفت‌وگو خواهد كرد و به سوالات آنها پاسخ و به تببين ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي در مورد تحولات بين‌الملل خواهد پرداخت.

وي همچنين با گروه‌هاي مختلف آمريكايي از جمله تعدادي از اساتيد و دانشجويان آمريكايي، تعدادي از گروه‌هاي مذهبي آمريكايي و ... ديدار گفتگو خواهد كرد.

احمدي‌نژاد همچنين با عنوان رييس اجلاس دوره‌ي نم نيز ديدارهاي در اين ارتباط خواهد داشت.

وي روز چهارشنبه در حاشيه‌ي جلسه‌ي هيات دولت در مورد اين سفر و ويژگي‌هاي آن در جمع خبرنگاران گفت: در جريان سفر به نيويورك و شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد چند كار ويژه در دستور كار است كه البته در فرودگاه مهرآباد در هنگام ترك تهران جزييات بيشتر آن را اعلام مي‌كنم.

وي با اشاره به سخنراني‌اش در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت:‌در اين سخنراني به بيان مواضع جمهوري اسلامي ايران در مورد مسائل جهاني و مشكلاتي كه اكنون در عرصه جهاني شاهد آن هستيم مي‌پردازم و راه‌حل‌هاي برون‌رفت از آن را ارائه خواهيم كرد.

رييس جمهور با بيان اين‌كه امسال سال آخر است كه به عنوان رييس‌جمهور در اين مجمع شركت مي‌كنيم، افزود :‌ از حضور چندساله‌مان در اين مجمع جمع‌بندي خواهيم داشت و همانطور كه گفتم براي برون‌رفت از مشكلات كنوني جهان راه‌حل‌هايي را ارائه خواهيم داد.

وي همچنين به انجام ملاقات‌هاي دو جانبه با مقامات شركت كننده در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و همچنين دبيركل سازمان ملل متحد اشاره كرد و گفت:‌ در اين ملاقات‌ها سياست‌هاي عمومي جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي‌كنيم و بر گسترش روابط دو جانبه با كشورها تاكيد خواهيم كرد.

احمدي‌نژاد همچنين اظهارداشت: ملاقات‌ها و نشست‌هاي خاصي را به عنوان رييس جنبش نم خواهيم داشت كه اين ملاقات‌ها در زمينه ارتقاء و تغيير ساختارهاي جنبش خواهد بود و راجع به برخي از معضلات در برخي از مناطق بحث و گفت‌وگو خواهيم كرد و اميدواريم كه توافق اوليه براي ايجاد ساختارهاي لازم براي جنبش عدم تعهد را داشته باشيم.

مرد اول دولت همچنين گفت‌وگو با رسانه‌ها ، ملاقات با ايرانيان خارج از كشور و همچنين ديدار و گفت‌وگويي با گروه‌هاي گوناگون آمريكا را از ديگر برنامه‌هاي اين سفر عنوان كرد و گفت:‌ در اين ارتباط جلساتي به صورت بحث و گفت‌وگو برگزار مي‌شود و به برخي از سوالات جواب داده مي‌شود و بخشي نيز به صورت سخنراني برگزار خواهد شد.

وي افزود: برنامه مفصلي براي سفر تعيين شده است و اميدواريم كه وظيفه‌اي كه بر دوش‌مان است را به خوبي انجام دهيم.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91063118304
  • خبرنگار : 71038