ديدار صالحي با همتاي مصري‌اش در قاهره

وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و مصر روابط تهران – قاهره و افزايش همكاري‌هاي اقتصادي ، فرهنگي و مبادلات مردمي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و مصر روابط تهران – قاهره و افزايش همكاري‌هاي اقتصادي ، فرهنگي و مبادلات مردمي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) علي‌اكبر صالحي و محمد كامل عمرو، روز سه شنبه طي مذاكراتي در قاهره ضمن بررسي آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي بر تقويت همكاري‌ها در مجامع و عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تاكيد كردند.

وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با ابراز خشنودي از تماسها و رفت و آمدهاي مقامات و هيات‌هاي متقابل دو كشور در حوزه‌ها و سطوح مختلف ، اين روند را در نزديكتر شدن مناسبات دو كشور و دو ملت مثبت ارزيابي كرد.

وي با تشريح توانمندي‌هاي كشورمان در عرصه هاي گوناگون اقتصادي ، صنعتي ، علمي ، فناوري و انرژي آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي گسترش همكاري‌هاي فيمابين در زمينه‌هاي علمي و آموزشي ، تجاري ، صنعتي ، انرژي و پزشكي و دارويي در راستاي تقويت و تحكيم مناسبات دوجانبه اعلام داشت.

صالحي راهبرد ثابت جمهوري اسلامي ايران نسبت به همسايگان و كشورهاي منطقه را بر مبناي احترام متقابل صلح ، برادري ، همكاري همه جانبه و حفظ امنيت و ثبات توصيف كرد.

وزير امور خارجه مصر نيز با اشاره به روابط دوجانبه تهران – قاهره آخرين تحولات داخلي كشورش را در زمينه هاي سياسي و اقتصادي تشريح كرد.

در اين ديدار همچنين موضوع گردشگري و ارتباطات مردمي با توجه به ظرفيت هاي مشترك دو كشور در حوزه گردشگري مورد توجه قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91062817062
  • خبرنگار :