مدير عامل متروي تهران: ارزانترين متروي دنيا را در تهران مي‌سازيم

مدير عامل متروي تهران گفت: با وجود شرايط اعتبارات اختصاص يافته و مشكلاتي كه وجود دارد، كار مترو روي زمين نمانده و ما ارزان ترين متروي دنيا را در تهران مي‌سازيم.

مدير عامل متروي تهران گفت: با وجود شرايط اعتبارات اختصاص يافته و مشكلاتي كه وجود دارد، كار مترو روي زمين نمانده و ما ارزان ترين متروي دنيا را در تهران مي‌سازيم.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هابيل درويش امروز در مراسم تحويل 70 دستگاه واگن يك طبقه و 20 دستگاه واگن دوطبقه مترو، با بيان اينكه اين تعداد واگن از مجموع 177 واگني است كه در تيرماه با اعتبارات مترو ترخيص شد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر عليرغم مشكلات مالي ، مجموعه مترو فعال است و 200 كارگاه فعال با 20 هزار پرسنل به صورت مستقيم و غيرمستقيم در مجموعه مترو فعاليت مي‌كنند.

وي افزود: بايد ماهانه 70 ميليارد تومان پول به بخشهاي مختلف مترو تزريق كنيم اما اين مبلغ را با سختي و وام تامين كرده تا اعتبارات مختلف و يا بدهكاري پيمانكاران را انجام مي‌دهيم.

مدير عامل متروي تهران با اشاره به افزايش قيمت بسياري از محصولات مرتبط با تجهيزات مترو گفت: تا قبل از سال 91 آهن را كيلويي 700 تا 800 تومان مي‌خريديم اما حالا كيلويي بيش از دو هزار تومان خريداري مي‌شود.

درويش تصريح كرد: در واقع ارزان‌ترين مترو دنيا را در تهران مي‌سازيم چرا كه در برخي كشورها تا سه برابر اين اعتبارات مترو احداث مي‌شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود از آمادگي بخش‌هايي از خط 3 مترو تهران خبر داد و گفت: خط 3 مترو با 35 كيلومتر طول و 28 ايستگاه در سه بخش آماده بهره برداري خواهد شد كه 15 كيلومتر آن در سال 91 به طور كامل آماده بهره برداري مي‌شود.

مدير عامل متروي تهران يادآور شد: تجهيزات واگن‌هاي توليدي با صرف 110 ميليارد تومان آماده و نزديك به نيمي از آن با استفاده از توانمندي متخصصان داخلي ساخته و تكميل شده است.

وي اضافه كرد: هر قطار مترو شامل هفت واگن با ظرفيت جابجايي 25 هزار مسافر در روز فعال است و با اضافه شدن 177 واگن تا پايان سال به طور كامل تعداد واگن‌هاي در حال بهره برداري به يكهزار دستگاه مي‌رسد كه اين خود امكان افزايش حدود 570 هزار سفر در روز را موجب مي‌شود.

مدير عامل متروي تهران با اشاره به شرايط واگن‌هاي نسل سوم گفت: سبك بودن، كاهش فرسايش ريل، استهلاك كمتر قطار و پكيج‌هاي تهويه و تجهيز فضاي داخلي واگن‌ها به دوربين از جمله ويژگي‌هاي اين واگن‌هاي جديد است.

وي تصريح كرد: اگر بموقع اعتبارات اخصاص يابد ظرفيت مترو مي‌تواند روزانه به شش ميليون سفر برسد و سوخت مصرفي در تهران تا سه ميليون و 600 هزار ليتر در روز كاهش يابد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91062716080
  • خبرنگار :