ديدار مرسي و صالحي در قاهره

مشاور امور سياسي رييس‌جمهور مصر از ديدار علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران و محمد مرسي، رييس جمهور مصر خبر داد.

مشاور امور سياسي رييس‌جمهور مصر از ديدار علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران و محمد مرسي، رييس جمهور مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سيف عبدالفتاح در گفت‌وگو با خبرگزاري آناتولي تركيه بيان كرد كه اين ديدار در حاشيه نشست‌هاي وزيران امور خارجه چهار كشور ايران، مصر، تركيه و عربستان در قاهره پايتخت مصر انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: اين ديدار به لحاظ ديپلماتيكي ديداري معمولي و در چارچوب ديدارهاي دوجانبه‌اي است كه مصر براي حل بحران سوريه برگزار مي‌كند.

نشست وزيران خارجه چهار كشور ايران، تركيه، مصر و عربستان عصر امروز (دوشنبه) در قاهره برگزار مي‌شود.

پيش از اين نيز نشستي در سطح كارشناسان ارشد اين كشورها برگزار شده بود.

به گزارش ايسنا در همين حال علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان نيز در آستانه سفرش به مصر اعلام كرد: آقاي مرسي پيشنهادي را مبني بر نشست چهارجانبه بين چهار كشور ايران،‌ عربستان، مصر و تركيه درباره بحران سوريه داشتند كه به دنبال برون‌رفت مسالمت‌آميز با توجه به راه‌حل مقبولي باشيم. ما پيشنهادهاي تكميلي داشته‌ايم، قبلا هم اعلام كرده‌ايم. جلسه مقدماتي از كارشناسان ارشد برگزار شد.

وي افزود: عصر امروز نشست وزرا در قاهره برگزار مي‌شود. در اين نشست مباحث مفصلي درباره مسائل منطقه و مساله مربوط به سوريه انجام مي‌شود..

صالحي تاكيد كرد: مواضع ايران درباره سوريه كاملا روشن است و در قاهره نيز آن را اعلام مي‌كنيم. اميدواريم با همكاري چهار كشور و بر اساس خواسته ما كه آقاي احمدي‌نژاد نيز به آقاي مرسي بيان كرده است يكي دو كشور موثر مانند ونزوئلا و عراق نيز به اين جمع اضافه شوند. عراق رييس اتحاديه عرب است و ونزوئلا نيز به عنوان يكي از اعضاي تروئيكاي جنبش عدم تعهد مي‌توانند در جهت تقويت پيشنهاد مصر گام بردارند و شموليت بيشتري به پيشنهاد مصر دهند. به هر حال بايد صبر كرد و ديد كه نتيجه مذاكرات امروز چه خواهد شد.

صالحي تاكيد كرد: ما بسيار اميدوار هستيم. همين كه چهار كشور مهم منطقه دور هم جمع شده‌اند كه درباره يكي از موضوعات بسيار حساس منطقه با هم رايزني داشته باشند به خودي خود اقدام مثبتي است كه اميدواريم نتايج آن نيز در جهت منافع تمامي مردم منطقه در صلح و ثبات اين منطقه باشد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91062715754
  • خبرنگار : 90068