پنجاه و ششمين كنفرانس سالانه آژانس فردا آغاز به كار مي‌كند

عباسي؛ سخنران روز نخست كنفرانس سالانه آژانس

رييس سازمان انرژي اتمي در روز نخست كنفرانس سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي سخنراني مي‌كند.

رييس سازمان انرژي اتمي در روز نخست كنفرانس سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي سخنراني مي‌كند.

علي‌اصغر سلطانيه، نماينده دايم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) از سخنراني فريدون عباسي، در روز نخست پنجاه و ششمين كنفرانس سالانه آژانس خبر داد و گفت: در كنفرانس سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه از روز دوشنبه در وين آغاز به كار مي‌كند، موضوع‌هاي مختلف از جمله كاربردهاي انرژي هسته‌‌يي در زمينه پزشكي، كشاورزي، صنعت، نيروگاه‌ها، ايمني هسته‌‌يي، امنيت هسته‌‌يي، پادمان‌ها و برنامه و بودجه به طور مفصل مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

سلطانيه هم‌چنين افزود: در اين كنفرانس موضوع توانمندي هسته‌‌يي رژيم صهيونيستي در دستور كار قرار داشته و درباره آن بحث و بررسي مي‌شود.

پنجاه و ششمين كنفرانس سالانه آژانس با سخنراني يوكيا آمانو، مديركل آژانس آغاز به كار مي‌كند.

كنفرانس سالانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بالاترين مرجع سياستگذاري و تصميم‌گيري آژانس است.

اين كنفرانس در حالي از فردا دوشنبه به مدت يك هفته آغاز به كار مي‌كند كه نشست فصلي شوراي حكام هفته گذشته برگزار شد و در اين نشست موضوع ايران به همراه گزارش مديركل درباره فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران مورد بررسي قرار گرفت.

در اين نشست نيز با اعمال فشار كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان قطعنامه‌اي عليه ايران صادر شد.

در اين قطعنامه شوراي حكام از ايران مي‌خواهد مذاكرات با آژانس را براي حل و فصل مسايل باقي‌مانده با جديت بيشتر پيگيري كند.

به گزارش ايسنا، در حاشيه كنفرانس سالانه آژانس در 2011، نمايشگاهي از دستاوردهاي هسته‌يي كشورمان برگزار شد كه با استقبال شركت‌كنندگان مواجه شد.

گفته مي‌شود در حاشيه كنفرانس سالانه آژانس در 2012 نيز نمايشگاهي از دستاوردهاي هسته‌يي كشورمان برگزار مي‌شود اما به گستردگي نمايشگاه قبلي كه سانتريفيوژ‌هاي نسل اول و فعال در تاسيسات غني‌سازي نطنز را به نمايش مي‌گذاشت نخواهد بود و بعضا در قالب بنر و كاتالوگ و غيره است.

خانواده شهيد شهرياري هيات ايران را در كنفرانس سال گذشته همراهي مي‌كرد و در حاشيه اين كنفرانس همسر شهيد شهرياري در كنفرانس خبري به سوالات خبرنگاران حاضر در محل كنفرانس پاسخ داد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91062615369
  • خبرنگار : 71049