فاطمه رهبر:جامعتين دو نهاد تاثيرگذار در انتخابات هستند/ رقابت جدي ميان اصولگرايان است

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين‌كه آغاز رسمي فعاليت‌هاي انتخاباتي از دي ماه و همزمان با استعفاي كانديداها از سمت‌هايي كه دارند، آغاز مي‌شود،گفت: در اين دوره از انتخابات رقابت جدي ميان اصولگرايان است.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين‌كه آغاز رسمي فعاليت‌هاي انتخاباتي از دي ماه و همزمان با استعفاي كانديداها از سمت‌هايي كه دارند، آغاز مي‌شود،گفت: در اين دوره از انتخابات رقابت جدي ميان اصولگرايان است.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص نحوه آرايش سياسي گروه‌ها با توجه به در پيش‌رو بودن انتخابات رياست‌جمهوري گفت: تحولات سياسي در كشور ما كار يك روز و دو روز نيست زيرا انتخابات زيادي برگزار شده و انتخابات آتي رياست‌جمهوري نيز مانند ساير انتخابات است كما اينكه در انتخابات تصميم نهايي را راي مردم مشخص مي‌كند.

وي تصريح كرد:‌آنچه مسلم است اينكه در دوره‌هاي قبلي رياست‌جمهوري نيز اين آزادي عمل براي نامزدها وجود داشت چه در ميان اصولگرايان و چه در ميان اصلاح‌طلبان و يا كساني كه به صورت مستقل وارد رقابت‌ها مي‌شوند. در اين دوره نيز همين‌گونه خواهد بود در واقع تمام كساني كه وارد اين رقابت مي‌شوند از اين سه حالت خارج نيستند.

رهبر در ادامه افزود: با توجه به تنوع سلايقي كه وجود دارد ممكن است اصولگرايان و يا همين‌طور اصلاح‌طلبان به چند دسته تقسيم شوند اما بر اساس اطلاعاتي كه دارم فكر مي‌كنم رقابت جدي ميان اصولگرايان باشد.

اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس اظهاركرد:‌ در مورد اصلاح‌طلبان نيز اخباري كه تاكنون وجود دارد اينكه اختلاف‌ نظرهايي ميان‌شان مطرح است كه بخش عمده‌اي از آن در خصوص موضع‌گيري‌هايي است كه در جريان فتنه داشتند و يا حمايت‌‌هايي كه برخي از آنها از اين جريان كردند اما در هر صورت مردم تكليف خود را مي‌دانند و به هيچ وجه نمي‌توانند بپذيرند كه اين افراد وارد رقابت شوند.

وي يادآور شد: البته تعدادي ديگر از اصلاح‌طلبان كه مواضع‌ شفاف‌تري داشته‌اند هنوز تصميم جدي نگرفته‌اند حتي اگر وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شوند بعيد مي‌دانم كه پيروز اين ميدان باشند.

نماينده مردم تهران در مجلس در خصوص كانديداهاي مورد حمايت اصولگرايان گفت: در انتخابات رياست‌جمهوري دوره نهم نيز اصولگرايان به چند دسته تقسيم شدند كه شامل افرادي چون دكتر لاريجاني و احمدي‌نژاد بود كه در نهايت باز هم پيروزي با اصولگرايان شد.

رهبر خاطر نشان كرد:‌ در واقع رويكرد مردم به اصولگرايان نسبت به اصلاح‌طلبان رويكرد مثبت‌تري است و اقبال بيشتري به اصولگرايان دارند همان‌طور كه در مجالس هفتم، هشتم و نهم نيز همين‌گونه بوده است.

اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به نقش جامعتين در انتخابات آتي رياست‌جمهوري اظهار داشت: وظيفه‌اي كه جامعتين بر عهده داشتند حضور حداكثري مردم پاي صندوق‌هاي راي بوده است و طبيعتا اين حضور چنان پررنگ بوده كه بخش عمده‌‌اي از آن را مي‌توان مديون جامعتين بود.

وي با بيان اينكه جامعتين را نمي‌توان به عنوان يك حزب يا گروه تلقي كرد، تصريح كرد: مي‌توانيم از جامعتين به عنوان دو مركز يا دو نهاد تاثيرگذار ياد كنيم كه حضورشان اين دلگرمي را براي مردم به ارمغان مي‌آورد كه با قوت و شدت بيشتري پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.

رهبر در پايان تاكيد كرد: رويكرد انتخابات به سمت مردم‌سالاري ديني با حضور جامعتين تقويت مي‌شود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91062615007
  • خبرنگار : 71290