شيخ الازهر و مفتي عربستان انتشار فيلم موهن به پيامبر اكرم(ص) را محكوم كردند

شيخ الازهر و مفتي عربستان در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي ضمن محكوم كردن انتشار فيلم موهن به پيامبر اكرم (ص) اتخاذ موضعي جدي را از سوي جامعه جهاني براي ممانعت از تكرار توهين به اديان و شخصيت‌هاي مذهبي خواستار شدند.

شيخ الازهر و مفتي عربستان در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي ضمن محكوم كردن انتشار فيلم موهن به پيامبر اكرم (ص) اتخاذ موضعي جدي را از سوي جامعه جهاني براي ممانعت از تكرار توهين به اديان و شخصيت‌هاي مذهبي خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه اماراتي الخليج، در پي انتشار فيلم موهن به رسول اكرم (ص) در سايت‌هاي اينترنتي شيخ الازهر در پيامي اين اقدام آمريكا را به شدت محكوم كرد.

وي در اين پيام ضمن دعوت براي اتخاذ موضعي بين‌المللي جهت ممانعت از تكرار هتك حرمت اديان و شخصيت‌هاي مذهبي خواهان وضع قوانين جديد براي مجرم شناختن كساني شد كه به شخصيت‌هاي دين اسلام توهين مي‌كنند.

شيخ الازهر همچنين خطاب به يكي از مسئولان بلندپايه سازمان ملل چنين عنوان داشت: با انتشار اين فيلم خشم عموم مردم برانگيخته شد و به احساسات بسياري از مسلمانان در سراسر جهان لطمه وارد شد به حدي كه شاهد موج اعتراضات مردم خشمگين و تجمعات اعتراض آميز در مقابل موسسه و سازمان‌هاي داخلي و بين‌المللي در چند روز گذشته بوده‌ايم چرا كه برخي از سفيران با اهانت به شخصيت پيامبر اكرم (ص) باعث شدند كه به احساسات يك ميليارد و نيم مسلمان در سراسر جهان لطمه وارد شود.

شيخ الازهر همچنين بر لزوم صدور قطعنامه‌اي بين‌المللي كه در آن بر عدم تكرار هتك حرمت چهره‌هاي مقدس دين اسلام و همچنين مقدسات آن اشاره شده باشد، تاكيد و اعلام كرد: بايد با صدور قطعنامه‌اي بين‌المللي در اين راستا كساني را كه ارزش اجتماعي دين اسلام ميان ملت‌ها را نمي‌شناسند و تلاش مي‌كنند كه ميان گروه‌هاي مسلمان فتنه ايجاد كنند به خاطر اين اقدامات شنيع خود مجازات شوند.

شيخ عبدالعزيز آل شيخ، مفتي عربستان نيز در پيامي جداگانه ضمن محكوم كردن اين اقدام خواهان اقدام جدي از سوي جامعه جهاني براي ممانعت از تكرار اين اقدامات و محاكمه عاملان اين فيلم موهن شد.

در همين راستا وزارت امور خارجه كويت نيز اعلام كرد كه به طور مستقيم با سازمان همكاري‌ اسلامي تماس‌هايي را برقرار خواهيم كرد تا بتوانند در سازمان ملل قطعنامه‌هاي جدي و الزام آور را براي ممانعت از هتك حرمت اشخاص و اديان آسماني صادر كنند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91062614822
  • خبرنگار : 71434