كميته المپيك منتظر تاييد اساسنامه ازسوي IOC/شهنازي:انتخابات با اساسنامه جديد برگزار مي‌شود

شاهرخ شهنازي در واكنش به شايعات مطرح شده در رابطه با احتمال تاخير در برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك، گفت: هيات اجرايي به هيچ عنوان قصد تاخير در برگزاري انتخابات را ندارد.

شاهرخ شهنازي در واكنش به شايعات مطرح شده در رابطه با احتمال تاخير در برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك، گفت: هيات اجرايي به هيچ عنوان قصد تاخير در برگزاري انتخابات را ندارد.

عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هيات اجرايي به هيچ عنوان قصد تاخير در برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك را ندارد. كليه امور مربوط به روابط بين‌الملل در ورزش از طريق كميته ملي المپيك انجام مي‌شود از سوي مقابل هم IOC از ما خواست كه اساسنامه كميته‌ را برايشان ارسال كنيم كه ما اين كار را انجام داديم. چنانچه اساسنامه تاييد شود، مي‌توانيم انتخابات را برگزار كنيم.

وي با اشاره به درخواست IOC براي ارسال اساسنامه فدراسيون‌ها به فدراسيون‌هاي جهاني مربوطه نيز يادآور شد: اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي براي برگزاري انتخابات بايد به فدراسيون‌هاي جهاني مربوطه و اساسنامه كميته ملي المپيك بايد براي IOC ارسال شود تا تاييديه بگيرند. اگر اين كار را انجام ندهيم، ممكن است كميته ملي المپيك ايران به وضعيت كميته‌ المپيك كويت دچار شود. در حال حاضر كويت تعليق است. ما بايد كاري كنيم كه چالشي ايجاد نشود. با اين كه رييس كميته‌ المپيك كويت، رييس شوراي المپيك آسيا است، اما IOC به اين مساله بها نداده و كار خود را كرده است.

رييس آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك با بيان اين كه منتظر پاسخ IOC هستيم، تصريح كرد: اساسنامه كميته‌ براي كميته‌ بين‌المللي المپيك ارسال شده و منتظر گرفتن نتيجه‌ هستيم. وقتي اساسنامه تاييد شود، بر اساس اساسنامه جديد انتخابات برگزار مي‌شود.

عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك ادامه داد: IOC از ما خواسته كه شرايط مورد نظر را به وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون‌ها اعلام كنيم تا فدراسيون‌ها اساسنامه‌هايشان را براي فدراسيون‌هاي جهاني مربوطه جهت گرفتن تاييديه بفرستند. حال اين كه آنها اين كار را انجام دهند برعهده وزارت و فدراسيون‌ها است، چرا كه كميته‌ اين مساله را اعلام كرده است. طبيعي است بر اساس آنچه كه IOC اعلام كرده است بايد اساسنامه فدراسيون‌ها بررسي شود و نقطه نظرات مراجع جهاني به ما اعلام شود. قطعا برگزاري هر گونه انتخابات بعد از اصلاح اساسنامه فدراسيون‌ها و كميته ملي المپيك امكان پذير است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91062614792
  • خبرنگار :