بيانيه معاونت فرهنگي دانشگاه علامه طباطبايي در اعتراض به اهانت به ساحت پيامبر(ص)

معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي طي بيانيه‌اي اهانت به ساحت پيامبر عظيم الشان اسلام را محكوم كرد.

معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي طي بيانيه‌اي اهانت به ساحت پيامبر عظيم الشان اسلام را محكوم كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن اين بيانيه به شرح ذيل است: هر چند هتاكي به پيامبر اعظم(ص) كه چون خورشيدي تابناك در عالم هستي مي‌درخشد، مانند پاشيدن مشتي خاك بر چهره تابناك خورشيد است و به فضل الهي نمي‌تواند كوچكترين تأثيري بر ارادت انسان‌هاي آزاده در سراسر جهان نسبت به اين رحمه‌للعالمين داشته باشد، اما آزموني براي سنجش غيرت و ارادت برخي از حاكمان بلاد اسلامي است كه به هم سفرگي با دولت خبيث آمريكا شهره گشته و در پشت پرده پيوندي شيطاني با رژيم غاصب اسراييل دارند.

بي‌ترديد، مهمترين دليل تكرار اهانت‌هاي پي‌در پي به اسلام و ساحت قدسي پيامبر اكرم (ص) و ائمه طاهرين با هدف انحراف افكار عمومي از شكست دكترين ليبرال دمكراسي غربي وموج بيداري صورت مي‌گيرد. غرب و در راس آنها، آمريكا دريافته است كه با زر و زور نمي‌تواند سيطره‌ي خود را با عالم بگسترداند، لذا به همان حقه قديمي تزوير روي آورده و در لباس دموكراسي مجازي و رسانه‌اي اهداف پليد و شيطاني خود را دنبال مي‌كند؛ حيله و مكر آنان به خودشان باز خواهد گشت. «ومكروا و مكر الله و الله خير الماكرين.»

دركاوش ابعاد اين عمل شنيع و مشمئزكننده، بايد به چند نكته مهم توجه داشت:

1- آمريكا، كه در جنگ نظامي راه به جايي نبرده و در منجلاب عراق و افغانستان گرفتار گرديده است، براي فرافكني مشكلات داخلي خود، به جنگ نرم حيله و تزوير روي آورده و تلاش مي‌كند در اين برهه زماني مجددا گفتمان مردود مبارزه با تروريسيم را براي سرپوش نهادن بر ناكارآمدي نظام ليبرال دموكراسي زنده كند. اين راهبرد همان چيزي است كه در طول يك دهه اخير همواره مقام عظماي ولايت، حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) با عباراتي مثل تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، ناتوي فرهنگي و قتل عام فرهنگي نسبت به آن هشدار داده‌اند. بي‌ترديد، عرصه كنوني عرصه جنگ نرم هوشمندانه‌ي است كه پيروز نهايي در آن مستلزم هوشياري همه جانبه امت اسلامي است.

2- هيچ شكي وجود ندارد كه مرتكب‌شوندگان توهين به ساحت قدسي پيامبر اسلام (ص) پيرو هيچ يك از اديان توحيدي نبوده، بلكه هدف اصلي‌شان از اين اعمال شيطاني ايجاد تفرقه بين پيروان اين اديان است.

3- امت واحده اسلامي ريشه اين اعمال قبيح را در عملكرد مثلث بي قاعده وهابيت، صهيونيزم و اوانجليزم دانسته و ضمن اعلام هوشياري خود نسبت به اين سه نحله انحرافي در دين اسلام، يهود و مسيحيت، انجام هرگونه عكس‌العمل مشابه نسبت به اديان توحيدي ديگر را غيرقابل قبول و مردود مي‌داند.

4- خروش امت اسلامي در محكوميت اين عمل قبيح، نشان داد كه انقلاب‌هاي منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا ريشه ديني دارد و جهان اسلام روزبه روز نسبت به مقدسات خود حساس‌تر شده و با غيرت مقدس ديني بيشتري بر اعتقادات خوي پاي مي‌فشارد.

وقوع اين عمل قبيح، غيرانساني و غيرمتمدنانه نشان داد كه اصول بنيادين دولت‌هاي استكباري غربي، به ويژه اصل آزادي بيان،‌صرفا يك كلاه بزرگ است كه سردمداران اين دولت‌ها اولا بر سر مردم خود و دوما بر سر همه ساده انديشان و ظاهربينان عالم گذاشته‌اند. دولت مردان آمريكا و طرفداران آنها چگونه مي‌‌توانند اين عمل غيرانساني را در لواي آزادي بيان قابل توجيه بدانند؛ در حالي كه هرگونه اظهار نظر و حتي تحقيق و پژوهش را غيرقانوني دانسته و به شدت سركوب مي‌كنند.

ما، فرهنگيان دانشگاه علامه طباطبايي نيز همراه به همه دانشگاهيان جهان اسلام، اين عمل ننگين را بار ديگر محكوم كرده و بر اين حكم ولي امر مسلمين جهان پاي مي‌فشاريم كه اگر دولت آمريكا دستي بر اهانت اخير ندارد. هر چه سريعتر عاملان اين هتك حرمت را مجازات كند.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91062514661
  • خبرنگار :