آیت‌الله استادی: مدرک‌گرایی، آسیب جدی به حوزه‌های علمیه وارد می‌کند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: با مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه به شدت مخالف بوده و اعتقاد دارم مدرک گرایی آسیب جدی به حوزه‌های علمیه وارد می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: با مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه به شدت مخالف بوده و اعتقاد دارم مدرک گرایی آسیب جدی به حوزه‌های علمیه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله استادی در مراسم افتتاح هفدهمین سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به این مطلب اظهار كرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند و ما نیز اعلام می‌کنیم که با مدرک گرایی در حوزه‌های علمیه مخالف هستیم و اعتقاد داریم که حوزه‌ها باید مدرک اجتهاد بدهند و از مدرک‌گرایی با این شیوه کنونی دوری نمایند؛ گرچه اکنون ناچاریم با وضعیت کنونی بوجود آمده کنار بیاییم.

وي افزود: این یک افتخار برای مرکز فقهی ائمه اطهار است که بدون آنکه مدرک ارائه دهد، طلاب زیادی را جذب خود نموده است.

وی با اشاره به این‌که «مادیات نباید در علوم دینی مورد توجه قرار گیرد» خاطرنشان کرد: مساله مادیات در علوم دینی نباید مورد توجه قرار گیرد چون ما لباس پیامبر را برتن خود كرده‌ایم و باید با تاسی به ایشان از مسایل مادی در فراگیری علوم خود دوری جسته و به قناعت اکتفا کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اظهار كرد: نباید ما به دروس خود رنگ پولی بدهیم چون در صورت وقوع آن، آسیب جدی به آن دروس وارد خواهد شد و راه ما راه مادیات و رسیدن به دنیا نیست، چون اگر این راه را در پیش گیریم دچار ضرر و آسیب جدی خواهیم شد.

وی در پایان خطاب به طلاب جدید این مرکز بر توجه به دروس پایه تاكيد و اظهار كرد: درس‌های رسائل، کفایه و مکاسب جزء کتاب‌های مهم درسی حوزه به شمار می‌روند و طلاب باید توجه ویژه‌ای به فراگیری این دروس داشته باشند و اعتقاد دارم که اگر طلبه‌ای همین کتاب‌ها را به خوبی فراگیرد تبدیل به مجتهدی گرانقدر خواهد شد.

در پایان این مراسم از طلاب نمونه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تجلیل به عمل آمد.

انتهاي پیام

  • شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91062514638
  • خبرنگار :