رييس مركز خدمات حوزه‌هاي علميه: امروز جهان تشيع در جنگي نابرابر با جهان كفر قرار گرفته است

رييس مركز خدمات حوزه‌هاي علميه كشور گفت: امروز جهان تشيع در جنگي نابرابر با جهان كفر قرار گرفته است.

رييس مركز خدمات حوزه‌هاي علميه كشور گفت: امروز جهان تشيع در جنگي نابرابر با جهان كفر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین سيدحسن رباني در مراسم اختتاميه بيست و دومين همايش مديران مراكز خدمات حوزه‌هاي علميه سراسر كشور در مشهد، با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: جهان كفر تمام امكانات خود را صرف اين جنگ مي‌كند و رسالت دفاع از ساحت ائمه به عهده روحانيت معزز است.

وي خاطرنشان كرد: اين مسووليت خطير امكان‌پذير نيست، مگر اينكه روحانيت هم در بحث سخت‌افزاري و هم نرم‌افزاري قوي عمل كند. بخش نرم‌افزاري بر عهده مديران حوزه‌هاي علميه و بخش دوم بر عهده مراكز خدمات حوزه علميه قرار گرفته است كه حدود 20 سال پيش تشكيل شد و مقام معظم رهبري در دوره جديد شخصا اعضاي اين مركز را انتخاب كرده‌اند.

رباني خاطرنشان كرد: مركز خدمات ماموريت خود را به گونه‌اي تعريف كرده كه بتواند نقش موثري را در زمينه تامين نيازهاي حوزه داشته باشد و تلاش كرده كه علاوه بر خود روحاني به خانواده‌ها و فرزندان روحانيون نيز خدمت‌رساني كند.

رييس مركز خدمات حوزه‌‌هاي علميه كشور افزود: ما دايره خدمات را به مباحث مادي محدود نكرده‌ايم، زيرا نيازهاي عاطفي نيز اهميت بسيار زيادي دارند. امروز اگر روحاني بخواهد زاهدانه زندگي كند خانواده‌اش تحمل نخواهد كرد و بسياري از انحرافاتي كه در بعضي از خانواده‌هاي روحانيون اتفاق افتاده است به دليل همين كمبود امكانات و زندگي زاهدانه شخص روحاني است.

وي تصريح كرد: روحانيت مظلوم و محروم است، زيرا در بسياري از موارد از حداقل حقوق شهروندي نيز برخوردار نيست، اما در مقابل همه جا جمهوري اسلامي را به عنوان نظامي مي‌شناسند كه نظام روحانيون است. براي ارتقاي اثربخشي روحانيت در جامعه آماده خدمت‌رساني به روحانيون هستيم و بنا داريم با استفاده از اصل عزت و كرامت با روحانيون برخورد كنيم كه در اين زمينه نيازمند همكاري و همفكري تمام شما عزيزان هستيم تا بتوانيم خدماتمان را به جاي خودش درست‌تر و دقيق‌تر انجام بدهيم.

انتهاي پیام

  • شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91062514411
  • خبرنگار :