بيانيه مجمع جهاني اهل‎بيت (ع) در محكوميت توهين به پيامبر اسلام (ص)

مجمع جهاني اهل‎بيت (ع) در محکوميت اقدام شيطاني جديد آمريکا در توليد فيلمي موهن عليه پيامبر اکرم (ص) بيانيه‌اي صادر كرد.

مجمع جهاني اهل‎بيت (ع) در محکوميت اقدام شيطاني جديد آمريکا در توليد فيلمي موهن عليه پيامبر اکرم (ص) بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين بيانيه به شرح زيراست:

«بسم الله الرحمن الرحيم

إنَّكَ لا تُسمِعُ المَوتَى وَلا تُسمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدبِرِين ‏(نمل: 80)

درماندگي و بيچارگي دشمنان بشريت از بيداري امت اسلامي، يک بار ديگر آنان را بر آن داشت که با سخيف‏‌ترين روش‌هاي ممکن، کينه خود را از دين مبين اسلام نشان دهند. اين بار يک کارگردان صهيونيست با دريافت مبلغي کلان از هم‌پالکي‏‌هاي خود، دست به ساخت فيلمي موهن درباره پيامبر اکرم (ص) و اسلام زده است.

در اين فيلم که در خاک ايالات متحده آمريکا و با همکاري مشترک يهوديان صهيونيست، قبطيان پناهنده به آمريکا و کشيش ديوانه آمريکايي ساخته شده است، توهين‌هايي به پيامبر اکرم (ص) و دين اسلام شده است که زبان از بيان آنها شرم دارد.

در واکنش به اين جنايت فرهنگي، مجمع جهاني اهل‏ بيت (ع) به عنوان سازماني بين‏‌المللي که صدها تن از نخبگان ديني و علمي از کشورهاي مختلف در آن عضويت دارند و داراي مرجعيت فکري و فرهنگي در بين ميليون‏‌ها تن از دينداران جهان است، توجه جهانيان را به نکات زير جلب مي‏‌كند:

1ـ اهانت به پيامبران، قديسان و افراد مورد احترام اديان و مذاهب، عملي است که هيچ مکتب و مرامي آن را نمي‏‌پذيرد. بنابراين کساني که دست به اهانت به پيامبر اکرم (ص) مي‏‌زنند پيرو هيچ دين و مکتبي نيستد؛ بلکه از شيطان پيروي مي‏‌کنند.

2ـ همانطور که همه مي‏‌دانند انديشه‏‌هاي اسلام‏‌هراسانه که پس از 11 سپتامبر در جهان اوج گرفت، در سال‏‌هاي اخير به شکل اهانت‏‌هاي هنري، ترسيم کاريکاتور، قرآن‌سوزي و ساخت فيلم خود را نشان داده است. اگر چه دليل اصلي اين اهانت‏‌ها در موارد سابق، عدم شناخت واقعي از آموزه‎هاي حکيمانه و الهي اسلام و قرآن بوده است اما حرکت اخير ـ همانطور که سازنده اين فيلم در گفت‌وگو با رسانه‌هاي آمريکايي و اسرائيلي اعلام کرده است ـ کاملا آگاهانه، عامدانه و با اهداف سياسي صورت پذيرفته است.

3ـ گذشته از صحنه‏‌هاي سخيفي که ارزش بيان ندارد، يکي از موارد عجيب اين فيلم آن است که مسلمانان را افرادي شکنجه‏‌گر و خون‌ريز معرفي کرده است. در واقع، اين فيلم بسياري از جنايت‏‌هايي را که نظاميان آمريکايي، اسرائيلي و غربي در سال‏‌هاي اخير در حق مردم فلسطين، عراق و افغانستان انجام داده و در گوانتانامو و ابوغريب مرتکب شده‌اند بي‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت مي‏‌دهد. حال آنکه اسلام، دين عطوفت و پيامبر اکرم (ص) ـ به شهادت خداوند متعال ـ رحمت براي جهانيان بوده است.

4ـ بنا بر آنچه گذشت، دست مسلمانان واقعي هيچ‌گاه به آزار و شکنجه و خشونت آلوده نشده و نمي‏‌شود؛ بلکه اين گروه‏‌هاي مسلمان‏‌نماي تکفيري و وهابي هستند که با حمايت رسمي سرويس‏‌هاي جاسوسي آمريکا و غرب و در جهت منافع آنها دست به عمليات تروريستي مي‏‌زنند.

5ـ تهيه و پخش اين فيلم از سوي افراد مرتبط با کشورهاي انقلابي شمال آفريقا ـ همچون مصر ـ نشان‎دهنده خشم آمريکايي‎ها و صهيونيست‌ها از بهار بيداري اسلامي در منطقه است. صهيونيست‏‌ها و آمريکايي‏‌ها که منافع خود در منطقه را از دست رفته مي‏‌بينند با اين حرکات مذبوحانه تلاش مي‏‌کنند تا آب رفته را به جوي بازگردانند.

6ـ دولت آمريکا که اينک با خشم مسلمانان بيدارشده مواجه شده است، تلاش مي‏‌کند خود را از اين اقدام موهن بري کند اما آيا مي‏‌توان باور کرد که ساخت فيلمي با سرمايه هنگفت 5 ميليون دلاري و نيز اقدامات مستمر کشيش ديوانه بدون اطلاع و رضايت دجالان مقيم در کاخ سفيد انجام شده باشد؟

7ـ اگر چه کشته شدن افراد بيگناه و حمله به نمايندگي‏‌هاي سياسي مورد تاييد ما نيست اما آمريکاي جهانخوار و صهيونيست‌هاي جنايتکار بدانند که اتفاقي همچون کشته شدن کارمندان آمريکا در ليبي يا حمله به سفارت آمريکا در مصر، عکس‌العمل طبيعي اهانت‏‌هاي مستمر به مقدسات مسلمين است. اگر دولت آمريکا آن روز که «تري جونز» کشيش سفيه آمريکايي اقدام به قرآن‌سوزي کرد وي را لجام مي‏‌زد، يا آن روز که سربازان اين کشور در بگرام افغانستان به مقدسات الهي توهين کردند آنان را کيفر سختي مي‏‌داد، امروز شاهد کشته شدن سفير و شهروندان خود نبود.

8ـ مجمع جهاني اهل‎ بيت (ع) از کليه مسلمانان جهان و عاشقان اسلام و پيامبر ـ به‌ويژه پيروان اهل بيت (ع) ـ مي‏‌خواهد تا با برگزاري تظاهرات و صدور بيانيه محکوميت، اعتراض خود را نسبت به اين عمل موهن اعلام کنند و حداکثر تلاش خود را براي تحريم اين فيلم و جلوگيري از ادامه اين حرکات شيطاني به كار گيرند.

در اين ميان لازم است که مسلمانان غيرتمند با کنترل خشم مقدس خود، از کارهاي خشونت‏‌آميز و حمله به افراد و اماکن بپرهيزند و اعتراضات خود را به شکلي منطقي و مسالمت‌آميز اما مجدانه و مستمر دنبال کنند.

9ـ از سازمان ملل متحد و نهادها و سازمان‌هاي حقوق بشري انتظار مي‏‌رود که با اقدامات جدي خود، از تکرار اين‌گونه جنايات فرهنگي ضد انساني جلوگيري کنند زيرا اگر اهانت به اعتقادات مردم ـ با نام‏‌هايي همچون آزادي بيان ـ مرسوم شود، نمي‏‌توان مانع از بروز خشونت‏‌ها و خونريزي‏‌ها شد.

10ـ نکته پاياني نيز خطاب به دولتمردان جديد کشورهاي انقلابي منطقه است. آمريکا و غرب اکنون با وعده‌هاي مالي و سياسي تلاش دارند انقلاب مردم و خون شهدا را مصادره کنند و شما را نيز مانند اسلافتان به مزدوران خود تبديل کنند اما همانطور که اين روزها مي‌بينيد آنها هيچ‌گاه دوست اسلام و مسلمانان نخواهند شد. بنابراين به جاي حرکت به سوي آمريکا و متحدانش در منطقه، به نداي اسلام و مطالبات مردم خويش گوش فرا دهيد و بدانيد که قدرت واقعي در ايمان حقيقي به خداوند و اتکا به توده‏‌هاي مسلمان است.»

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91062413935
  • خبرنگار :