فلاحت‌پيشه: مسلمانان خواستار اقدامات عملي براي مقابله با توهين به اسلام شوند

يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بايكوت رژيم صهيونيستي از سوي كشورهاي اسلامي به دليل اهانت اخير به اسلام گفت: مسلمانان بايد با وحدت تظاهرات مقطعي خود را به يك حركت جدي عليه اين گونه اتهامات غرب تبديل كرده و از دولتمردان خود خواستار اقدامات عملي شوند.

يك نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر بايكوت رژيم صهيونيستي از سوي كشورهاي اسلامي به دليل اهانت اخير به اسلام گفت: مسلمانان بايد با وحدت تظاهرات مقطعي خود را به يك حركت جدي عليه اين گونه اتهامات غرب تبديل كرده و از دولتمردان خود خواستار اقدامات عملي شوند.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اهانت اخير به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) گفت: اين اهانت‌ها اتفاقي نيست. از زمان مطرح شدن نظريه جنگ تمدن‌ها توسط هانينگتون اين اهانت‌ها آغاز شد و براساس اين نظريه دنياي اسلام از انگيزه‌هاي لازم برخوردار است كه مانع ايجاد نظم هژمون در جهان شود.

او ادامه داد: از آن زمان تاكنون سلسله اهانت‌هايي عليه اسلام انجام گرفته است كه بخشي از اين اهانت‌ها به جامعه به اصطلاح روشنفكر غرب برمي‌گردد كه نمي‌تواند دشمني خود را با اسلام لاپوشاني كند و به طور معمول اين دشمني تحت‌الشعاع راهبردهاي نفاق‌گونه غرب پنهان مي‌شود كه در همين زمينه مي‌توان به طرح خاورميانه بزرگ اشاره كرد كه در اين طرح تلاش شد با جدايي‌افكني ميان سني و شيعه، غرب بر مسلمانان حاكم شود.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اتهامات غرب به ساحت مقدس اسلام در سال‌هاي گذشته افزود: بايد تحولات سوريه، عراق و افغانستان را در اين راستا مورد توجه قرار دهيم. در واقع غرب تلاش مي‌كند كه مانع اتحاد شكل‌گرفته مسلمانان درباره نفي توهين به پيامبر اكرم (ص) شود و اين مساله را مي‌خواهد به اختلاف شيعه و سني تبديل كند.

فلاحت‌پيشه در ادامه اظهاراتش افزود: در واقع اين توهين‌هاي انجام گرفته عليه اسلام نشان‌دهنده واقعيت نگاه سكولار غرب به اسلام است كه اين واقعيت تحت‌الشعاع نفاق‌گونه قرار مي‌گيرد كه هدف اين است كه غرب را منجي فكري دنياي اسلام نشان دهد، الگوي دموكراسي غربي را در دنياي اسلام برپا كرده و سياست مداخله، نفوذ و كشتار مسلمانان توسط غربي‌ها را توجيه كند. در شرايط كنوني مسلمانان بايد به اين توهين‌ها با يك نگاه راهبردي بنگرند و بدانند كه اين اتهامات اتفاق ساده‌اي نيست و در قالب جنگ سرد با دنياي اسلام انجام مي‌گيرد.

وي با تاكيد بر لزوم واكنش مسلمانان در برابر اين اتهامات گفت: مسلمانان بايد با حفظ حرمت اديان پيش از اسلام اعتراض خود را در برابر اين توهين‌ها اعلام كنند و در قالب وحدت‌گرايانه تظاهرات مقطعي خود را به يك حركت جدي و خاص تبديل كنند و از دولتمردان خود بخواهند كه گام‌هاي عملي در اين رابطه بردارند.

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر بايكوت جدي رژيم صهيونيستي از سوي مسلمانان گفت: بايد مسلمانان به مقابله جدي با آمريكا و سياست‌هاي آن در منطقه به پا خيزند، زيرا ريشه اسلام‌ستيزي در منطقه به سياست‌هاي آمريكا در خاورميانه بازمي‌گردد كه از سال 2000 تا كنون با ابزارهاي لجستيكي و نظامي اهداف خود را در منطقه دنبال مي‌كند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91062413870
  • خبرنگار : 71089