در جامعه به اكثر معروفات اهميت داده نمي‌شود

يك استاد دانشگاه گفت: اولياي دين فرموده‌اند كه ساير واجبات و مستحبات به وسيله فريضه امر به معروف و نهي از منكر قوام پيدا مي‌كند.

يك استاد دانشگاه گفت: اولياي دين فرموده‌اند كه ساير واجبات و مستحبات به وسيله فريضه امر به معروف و نهي از منكر قوام پيدا مي‌كند.

محمد بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: در مهم بودن فريضه امر به معروف و نهي از منكر همين بس كه قرآن و تمام ائمه توجه ويژه‌اي به اين امر دارند و در سوره‌ آل عمران پروردگار متعال مي‌فرمايد يك گروهي از شما مومنين بايد باشد كه مردم را دعوت به نيكي و كارهاي خير كنند و اين افراد اهل فلاح و رستگاري هستند و رعايت اصول در جامعه منوط به همين امر است.

اين استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان كرد: از امام علي(ع) نقل شده كه امر به معروف و نهي از منكر را اگر بخواهيم نسبت به ساير كارهاي خير بررسي كنيم حتي از جهاد در راه خدا هم برتر و بالاتر است‌، امر به معروف همانند يك درياي بي‌كران است و ساير كارهاي خير مقابل آن قطره اندكي از اين دريا هستند.

بابايي گفت: در حال حاضر بالاترين منكر در جامعه ما كه عواقب زيادي هم دارد، بي‌حجابي زنان و دختران جامعه ما است و سايت‌ها و وسايل ارتباط جمعي كه رو به پيشرفت است باعث تاثيرگذاري روي افراد جامعه شده است و در جامعه ما به اكثر معروفات اهميت داده نمي‌شود.

اين استاد دانشگاه در ادامه به راه‌هاي مبارزه با اين منكر اشاره كرد و گفت: روش‌هايي كه ما در گذشته داشتيم بسيار كمتر از امروز بوده و در حال حاضر با اين گستردگي رسانه‌ها بايد روشي را انتخاب كنيم كه كاملا با روش‌هاي بيگانگان مقابله كند و هميشه يك پله جلوتر باشيم.

بابايي در ادامه تك تك افراد جامعه را در مقابل اين تكليف الهي مسوول دانست و خاطرنشان كرد: تمام كساني كه مكلف هستند اين مسووليت متوجه آن‌ها مي‌شود، ولي نقش يكسري از افراد پررنگ‌‌تر از سايرين است، مثل علما كه از ديرزمان تاكنون نقش ويژه‌اي داشته‌اند و بعد از پيامبران و ائمه آن‌ها اين وظيفه مهم را برعهده گرفته‌اند.

اين استاد استاد دانشگاه در پايان به ابزارهاي مورد استفاده اين راه اشاره كرد و گفت: در هدايت جامعه به سمت اجراي امربه معروف و نهي از منكر رسانه‌ها و هنرمندان ما مي‌توانند تاثير زيادي در جامعه بگذارند اگر رسانه‌ها، فيلم‌ها و سريال‌هاي ما در اين جهت گام بردارند و جهت‌دار شوند نيمي از راه را طي كرده‌ايم و اين امر در جامعه عموميت پيدا مي‌كند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91061911042
  • خبرنگار : 71461