در دیدار محمود الزهار

صالحی: حمایت ايران از سوریه در چارچوب مقابله با رژيم صهيونيستي است

دکتر محمود الزهار از رهبران ارشد سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه دیدارهای خود در تهران بعد از ظهر شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمود الزهار از رهبران ارشد سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه دیدارهای خود در تهران بعد از ظهر شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و دفاع از آرمان فلسطین تاکید کرد: موج بیداری اسلامی در جهان اسلام به‌خصوص در کشورهای منطقه یک فرصت بزرگ و ظرفیت ارزشمند برای فلسطین است.

او با ابراز خوشبینی نسبت به تاثیر مثبت روند تحولات جاری در منطقه به نفع قضیه فلسطین خاطرنشان کرد: به‌طور قطع با شکل‌گیری حکومت‌هایی برآمده از اراده و خواست ملت‌های مسلمان منطقه، اهتمام کشورها و ملت‌ها به دفاع و حمایت از فلسطین تا آزادی قدس شریف قوی‌تر از گذشته تداوم خواهد یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین با اشاره به برگزاري موفق و باشکوه شانزدهمین اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران با حضور گسترده و فعال بسیاری از کشورهای جهان از جمله رييسان کشورهای اسلامی، تلاش‌ها و رایزنی‌های گسترده کشورمان در جهت اتخاذ موضعی قوی و مستحکم از سوی اجلاس تهران در جهت حمایت از مردم فلسطین را مورد تاکید قرار داد که در نهایت به حصول نتایج بسیار خوبی در این راستا در قالب صدور بیانیه فلسطین منجر شد.

صالحي در بخش دیگری از این دیدار با تشریح موضع اصولی جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سوریه، حمایت کشورمان از مردم و دولت سوریه را در چارچوب حمایت و تقویت محور مقاومت و دفاع از موضوع اصلی جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی دانست.

دکتر محمود الزهار، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز در این دیدار با تشریح شرایط و اوضاع فلسطین و هم‌چنین منطقه، برگزاری موفقيت‌آمیز اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران را به صالحی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد جنبش نم در دوره ریاست جمهوری اسلامی و با همکاری و همراهی همه کشورهای عضو این جنبش فعال‌تر و قوی‌تر از گذشته در مجامع بین‌المللی از حقوق ملت فلسطین دفاع و حمایت كند.

الزهار هم‌چنین با تاکید بر تداوم رویکرد مقاومت از سوی آحاد ملت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و عقب‌نشینی نكردن و دست نکشیدن از اصول و حقوق مردم فلسطین، از حمایت‌های همه جانبه رهبری، دولت و مردم ایران از مردم فلسطین تقدیر کرد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91061810931
  • خبرنگار :