وزير جهادكشاورزي در جشنواره انجير استهبان خبر داد:

اختصاص رديف بودجه براي حفظ باغ‌هاي انجير استهبان

وزير جهادكشاورزي با بيان اينكه شهرستان استهبان عمده‌ترين مركز توليد انجير كشور به‌شمار مي‌رود، از اختصاص يك رديف بودجه براي حفظ و توسعه باغ‌هاي انجير در اين شهرستان خبرداد.

وزير جهادكشاورزي با بيان اينكه شهرستان استهبان عمده‌ترين مركز توليد انجير كشور به‌شمار مي‌رود، از اختصاص يك رديف بودجه براي حفظ و توسعه باغ‌هاي انجير در اين شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، صادق خليليان ظهر امروز در نخستين جشنواره مردمي انجير استهبان در اين شهرستان،‌ افزود: براي قرار گرفتن رديف اختصاصي بودجه به حفظ و توسعه باغ‌هاي ديم و آبي انجير در استهبان، مصوبات كميسيون بودجه گرفته شده است.

وي با بيان اينكه اين رديف اختصاصي در سال آتي عملياتي خواهد شد، گفت: باهدف حمايت از ايجاد و توسعه صنايع تبديلي و بسته‌بندي محصولات كشاورزي خصوصا انجير، خط اعتباري مشخصي در نظر گرفته مي‌شود.

وزير جهادكشاورزي با بيان اينكه بخشي از اين خط اعتباري به انجير استهبان اختصاص دارد، محصولات توليد شده در اين شهرستان را سالم و داراي كيفيتي مطلوب توصيف و تصريح كرد: توسعه باغ‌هاي ديم انجير در اين شهرستان كمك بسيار زيادي به ايجاد اشتغال پايدار به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم كرده و مي‌كند بنابراين، توسعه اين باغ‌ها در اولويت قرار دارد.

خليليان توليد محصولات ارگانيك و توسعه آن را از جمله اولويت‌هاي كلان وزارت جهاد كشاورزي برشمرد و با تاكيد بر لزوم توجه به ارتقا سلامت غذا گفت: اين موضوع در استان فارس و به‌ويژه شهرستان استهبان مد نظر قرار گرفته است.

وي ميزان صادرات محصولات كشاورزي كشور در سال گذشته رابالغ بر 5.5 ميليون تن بيان و با يادآوري اينكه استهبان بيشترين ميزان صادرات انجير در داخل و خارج كشور را به‌خود اختصاص داده است، گفت: توسعه صادرات،‌ استفاده از ماشين‌آلات مدرن كشاورزي در بخش‌هاي مختلف، توسعه اقدامات زيربنايي آب و خاك، حفظ و نگهداري و توسعه باغ‌هاي انجير و ارتقا آگاهي‌هاي علمي كشاورزان براي توليد محصولات سالم از جمله اولويت‌ها در مسير كيفي كردن توليدات به‌شمار مي‌رود.

وزير جهادكشاورزي با يادآوري اينكه خشكسالي آسيب‌هاي جدي به انجيرستان‌هاي استهبان وارد كرده است، تصريح كرد: با تلاش‌هاي نماينده شهرستان در مجلس و مسئولان استان و با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني، حمايت از انجيرستان‌ها و باغ‌داران را در دستور كار قرار خواهيم داد.

وي انجيرستان‌هاي استهبان را ميراث ملي برشمرد و با بيان اينكه اين ميراث بايد در سطح ملي و بين‌المللي بيشتر شناسانده شود، گفت: سال گذشته 92 درصد نياز داخلي به محصولات كشاورزي را از توليدات استان‌هاي مختلف تامين كرده‌ايم.

وزير جهاد كشاورزي در بخشي از سخنان خود با اشاره به فشارها و تحريم‌هاي استكبار جهاني و هم‌پيمانانش عليه جمهوري اسلامي ايران، آنها را فرصتي براي پرداختن به توان و بسترسازي براي شكوفا شدن استعدادهاي داخلي و ملي دانست و گفت: برخلاف تصورات دشمنان،‌ ايران اسلامي همچنان استوار و محكم به پشتوانه اين ملت، ايستاده است.

وي برگزار اجلاس غيرمتعهدها در تهران را بسيار موفق ارزيابي و خاطرنشان كرد: برگزاري اين اجلاس و حضور سران بلندپايه جهان از 110 كشور، يك دستاورد بي‌نظير و تاثيرگذار براي جمهوري اسلامي ايران بود.

وزير جهادكشاورزي خاطرنشان كرد: امروز بسياري از متعهدان استكبار جهاني درخاورميانه تا شمال آفريقا نابوده شده و جبهه اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران شكل گرفته است.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91061709920
  • خبرنگار :