مهدوي‌كني: نمي‌توان نظام را بر اساس اميال شخصي اداره كرد/نبايد سليقه‌اي عمل كنيم

رييس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اگر بخواهيم در دروازه‌اي از دولت كريمه قرار بگيريم، در خبرگان رهبري بايد براي برقراري نظم، با حضور و جديت در كار پيش‌قدم باشيم.

رييس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اگر بخواهيم در دروازه‌اي از دولت كريمه قرار بگيريم، در خبرگان رهبري بايد براي برقراري نظم، با حضور و جديت در كار پيش‌قدم باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله مهدوي‌كني در ضيافت شام مجلس خبرگان رهبري با قرائت فرازهايي از دعاي افتتاح ماه مبارك رمضان، گفت: منظور از جمله «اللهم انا نرقب اليك في دولت الكريمه» اين است كه دولت كريمه منحصر به دولت نهايي حضرت ولي‌عصر (عج) نيست، زيرا آنچه در اين عالم واقع مي‌شود يك امر دفعي نيست كه دفعتا چيزي پديد آيد بلكه به مقدماتي نياز دارد و علائم ظهور و انتظار فرج كه از بهترين اعمال امت شناخته شده است نيز جزو اين موارد است.

وي با بيان اينكه "براي رسيدن به دولت كريمه مقدماتي نياز است"، خاطرنشان كرد: معتقديم دولت جمهوري اسلامي ايران ان‌شاءالله يكي از مقدمات ظهور دولت ولي‌عصر (عج) است.

مهدوي‌كني همچنين اظهار كرد: در دعاي افتتاح از خدا مي‌خواهيم كه دولت كريمه‌اي به ما عطا فرمايد كه در آن، اسلام عزت پيدا كند و نفاق از بين برود و آنچه در جامعه ظهور پيدا مي‌كند، اسلام، ايمان، صفا، صميمت و حقيقت باشد و نفاق، دروغ، حقه‌بازي و فريب از بين برود و اگر هم وجود داشته باشد چهره‌ي ذليلانه‌اي پيدا كند و چهره ظاهري دولت كريمه چهره اسلامي و ايماني باشد.

رييس مجلس خبرگان تصريح كرد: دعا مي‌كنيم در چنين دولتي مردم به اسلام و ايمان دعوت شوند. در چنين دولتي، هم كرامت دنيا و هم عزت آخرت را طلب مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه "اگر بخواهيم در دروازه‌اي از دولت كريمه قرار بگيريم، در خبرگان رهبري بايد خودمان را با شرايط چنين دولتي وفق دهيم"، افزود: خبرگان رهبري در نظم، حضور و جديت در كار بايد پيش‌قدم باشد.

مهدوي‌كني با تاكيد بر اينكه "معتقدم در نظام جمهوري اسلامي نبايد سليقه‌اي عمل شود"، اظهار كرد: در جلسات بين‌الاجلاسين گفتم آقايان كه طبيعتا در خبرگان تعهدي دارند، اين تعهد از دو جهت الزامي است كه مهم‌ترين آن، وجه قانوني است و بايد مطابق قانون عمل كنيم.

رييس مجلس خبرگان ادامه داد: در نظام اسلامي كه شروط و تعهدي را پذيرفته‌ايم، نمي‌توانيم بگوييم به ميل خود عمل مي‌كنيم و اصلا نظام را نمي‌توان بر اساس اميال شخصي اداره كرد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91061408674
  • خبرنگار : 90089