هشدار خبرگان نسبت به رشد افزون طلاق در كنار رشد منفي جمعيت

نمايندگان اردبيل آذربايجان شرقي و غربي طي نطق‌هايي در دوازدهمين اجلاسيه دوره چهارم مجلس خبرگان، رشد روز افزون طلاق در جامعه و رشد منفي جمعيت را مورد توجه قرارداده و خوستار توجه مسوولان به آن شدند.

نمايندگان اردبيل آذربايجان شرقي و غربي طي نطق‌هايي در دوازدهمين اجلاسيه دوره چهارم مجلس خبرگان، رشد روز افزون طلاق در جامعه و رشد منفي جمعيت را مورد توجه قرارداده و خوستار توجه مسوولان به آن شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الإسلام و المسلمین عاملی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در نشست عصر دوازدهمين اجلاسيه دور چهارم مجلس خبرگان، رشد طلاق در سطح جامعه را فاصله گرفتن از اهداف سند چشم انداز در بعد فرهنگ دانست و با تصريح بر اين‌كه رشد روز افزون طلاق در سطح جامعه معلول علت‌های گوناگون است، افزود: این موضوع صرفاً معلول مشكلات معیشتی و اقتصادی نیست ؛ زیرا این معضل اجتماعی در سطح خانواده های مرفه از رشد افزون تری برخوردار است.

وی خاطر نشان كرد: ما نیاز جدی به افسران جدید و تازه نفس فرهنگی داریم.

اين نماينده مجلس خبرگان در ادامه، رسالت حوزه‌های علمیه را نیز از اهمیت بسزایی برخوردار دانست.

عاملی ترویج زندگی ساده و پرهیز از چشم و هم چشمی و فرهنگ مصرف گرایانه را یكی دیگر از مؤلفه های جدی و تأثیر گذار برای كاهش آمار خیره كننده طلاق ، ارزیابی و تحلیل كرد.

وی همجنین ترویج فرهنگ عفاف از سوی صدا و سیما در ساخت سریال‌ها را در این راستا، خیلی مهم دانست.

وي همچنين درباره وضعيت بانك‌ها و مؤسسات غیر دولتی با اشاره به ضرورت نظارت بر این بانك‌ها و بیان انواع تخلفات اقتصادی توسط این بانك ها گفت: در حال حاضر این بانك‌ها به جای بانكداری ، بنگاه داری می كنند و با تشكیل شركت‌های اقماری در انواع معاملات تورم زا وارد شده و شوك‌های شدیدی در اقتصاد كشور وارد می كنند.

وی بعد از تحریم اقتصادی، وجود برخی بانك‌های خصوصی را دومین خطر برای اقتصاد كشور دانست.

نماینده مردم اردبیل با ارائه مستنداتی برخی انواع عملیات اقتصادی این بانك‌ها و آفات و انحرافات آنها را بیان كرد.

عاملي در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به ضرورت اجرای اصل 44 ، برخی واگذاری های افسار گسیخته موجب برخی نا هنجاری های اقتصادی در سطح جامعه می شود.

وی ادامه داد:« اصل 44 تصریح دارد حمایت دولت از بخش خصوصی منوط است به این‌كه از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی كشور گردد و مایه زیان جامعه نشود، در حالی‌كه برخی بانك‌های خصوصی در هر سه محور مشكلاتی را پدید آورده‌اند.

عاملی همچنين اظهار داشت: در حال حاضر بانك مركزی هیچ كنترل و نظارتی بر این بانك‌ها و مؤسسات ندارد و برخی از آنها آن قدر فربه شده‌اند كه برخورد با آنها مشكلاتی را پدید خواهد آورد.

به گزارش ايسنا در ادامه جلسه امروز عصر مجلس خبرگان آیت الله قرشی نماینده مردم آذربایجان غربی در چهارمین دوره مجلس خبرگان با ذكر خاطره‌ای از انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی به رهبری انقلاب اسلامی، پس از رحلت حضرت امام (قدس سره) و مسائلی كه آن روز در مجلس خبرگان رهبری گذشت ، این انتخاب ارزشمند و الهی را از عنایات خاص خداوند متعال و امری خدایی دانست.

حجت الإسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم استان آذربایجان شرقی نيز به عنوان آخرین نطق جلسه عصر اجلاس دوازدهم خبرگان با ذكر یاد و خاطره مرحوم آیت الله قره باغی رحلت این عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

وي همچنين به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی اشاره و سفر حكیمانه مقام معظم رهبری و به تبع آن كمك شایان و بی شائبه ملت شریف كشور اسلامی مان را موجب تسریع در ترمیم خرابی ها و برطرف شدن آلام مردم حادثه دیده این مناطق دانست.

وي افزود : در این جایگاه شریف از مقام معظم رهبری دولت خدمتگزار ، مراجع عظام و مردم دلسوز و همیشه در صحنه از سوی تمام نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ، تشكر و قدردانی ویژه خود را اعلام می‌كنم.

وی البته رفع برخی كاستی ها و ناكارآمدی ها از سوی مسؤولین در ارائه خدمات را با توجه به نزدیك شدن به فصل سرما در این مناطق خواستار شد.

نكته دیگری كه این نماینده مجلس خبرگان رهبری به آن پرداخت ، مسأله ضرورت رشد جمعیت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و دولتمردان نظام بود كه آن را برای جلوگیری از آفات كاهش جمعیت ، بسیار مهم و حیاتی قلمداد كرد.

وی وجود بسترها و زیر ساخت های لازم در كشور را برای رشد جمعیت بسیار خوب ارزیابی كرد و افزود زنگ خطر كاهش جمعیت به صدا درآمده و این در درازمدت رشد و توسعه كشور را با مشكل جدی مواجه خواهد كرد.

وي خواهان این شد كه هشدار مقام معظم رهبری در این خصوص از سوی مردم و مسئولین جدی گرفته شود تا هم موجب حفظ كیان خانواده و هم مایه رشد جامعه گردد .

اين نماينده مجلس خبرگان خاطر نشان كرد: رشد جمعیت با توجه به فراهم بودن زمینه‌های آن پویایی و بالندگی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

پس از پایان نطق های بشر از دستور جلسه با بررسی طرح پیشنهادی كمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری به كار خود ادامه داد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91061408656
  • خبرنگار :