لاریجانی:سخنان رهبر انقلاب در اجلاس نم، قدرت تاثیرگذاری ایران را به جهان نشان داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اجلاس غیر متعهدها، قدرت تحرک و تاثیرگذاری ایران در صحنه بین المللی را به جهان نشان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اجلاس غیر متعهدها، قدرت تحرک و تاثیرگذاری ایران در صحنه بین المللی را به جهان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، جلسه شورای اداری استان قم پیش از ظهر امروز با حضور رييس مجلس، استاندار، حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی و احمد امیر آبادی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر قم، شهردار، فرماندار و مدیران کل ادارات دولتی استان قم در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

"علی لاریجانی" در این جلسه با اشاره به اين كه برگزاري اجلاس در يك سطح عالي، بار ديگر قدرت نقش آفريني ايران در معادلات منطقه اي و بين المللي را نشان داد، افزود: صف آرايي دشمن با جمهوري اسلامي ايران، به دليل تحولات منطقه اي است كه رژيم صهيونيستي و حاميان آن را را دچار انزوا كرده و اين موضوع را در رفتار بين المللي دشمنان مي توان ديد.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران تنها چشمه کوچکی از تاثیر گذاری ایران در صحنه بین المللی و منطقه بود،ادامه داد: این کنفرانس با حضور سران موثر کشورها، نفوذ کلام ایران را به جهان رساند و در واقع نشان دهنده قدرت تحرک، امنیت و تاثیرگذاری ایران در تمامی صحنه ها بود.

لاریجانی تصریح کرد: اجلاس غیر متعهدها در تهران با حضور حداکثری اعضا پیام‌های زیادی برای دولت‌ها داشت و برای دشمن بسیار سنگین بود به همین دلیل فریادهای امروز حداقل کاری است که آنها انجام می‌دهند.

لاریجانی افزود: تحریم آخرین حربه ای است که دشمنان ایران اسلامی بکار گرفته اند تا با فشار هسته‌يی و اقتصادی تاثیر ایران در منطقه را که برای آنها هراسناک شده، کاهش دهند.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه ای برای آنها نگرانی و دلواپسی ایجاد کرده، افزود: آنچه که در رفتار بین المللی دشمن مشاهده می شود تلاش برای افزایش فشار بر ایران است و این نیز تنها یک ژست سیاسی برای انتخابات آینده و یک حرکت تبلیغی به شمار می رود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: دشمن با تحت فشار قرار دادن ایران در بحث اقتصادی به دنبال این است تا تاثیر گذاری و نقش آفرینی دولت ایران در منطقه را کاهش دهند.

وی افزود: راهكار مقابله با اين توطئه دشمن و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، افزايش ظرفيت هاي مردمي اقتصاد ملي و ايجاد بسترهاي استفاده از توان بخش هاي غير دولتي است.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله سوریه را مورد توجه قرار داد و گفت: در کشور سوریه موضع ایران روشن، شفاف و منطقی است و ایران نیز به اصلاح دموکراتیک در سوریه بدون سلاح و کشتار مردم اعتقاد دارد ولی در ظاهر آنها به دنبال تغییر معادله هستند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله گرانی در کشور گفت: برخی از مشکلات گرانی به تحریم ها و فشارهای بین المللی و برخی نیز به تدابیر داخلی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه گاهی بعضی از اشتباهات در داخل باعث فشار به مردم و آدرس غلط دادن به دشمن می شود، تاکید کرد: به نظر ما بسیاری از مشکلات اقتصادی در داخل کشور قابل حل و مشکل ایران تنها مشکل نقدینگی است و اگر تولید افزایش پیدا کند، گرانی نیز رفع می شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین مشکلات و معضلات استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: از مهمترین مشکلات این استان تلخی و شوری آب بود که در آینده‌ای نزدیک به سامان خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه حرم تا حرم نیز سالهاست که مردم استان را آزرده خاطر کرده بود و به دلیل برخی مسائل اجتماعی و عدم بسترسازی مناسب به کندی در حال حرکت بود که با همکاری شهرداری و از طریق اوراق مشارکت با سرعت در حال پیشرفت است.

لاریجانی با بیان نقایص موجود در استان، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و دامداری استان قم از استانهای درآمد زا در امر اقتصادی برای کشور محسوب میشود که به دلیل خشکسالی و کم آبی به مشکل برخورده است.

وی همچنین با توجه به مقوله صنعت در استان قم عنوان کرد: رکود صنعت در قم عارضه‌ای است که در خیلی مراکز صنعتی مشاهده می شود و نه تنها با ظرفیت مناسب کار نمی شود بلکه حدود نیمی از آنها با دید واقع بینانه به امر تولید توجه نمی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ارائه راهبردهایی در بخش اقتصاد در استان گفت: بودجه های عمرانی و منابع بانکی در استان قم بکار گرفته شود تا شاهد فضای وسیع تری از آبادانی در این شهر باشیم.

وی با بیان اینکه در قم می توان از جایگزین های مناسبی استفاده شود، افزود: در فضای تحریم با توجه ویژه به نکات مد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، نگاه درونی اقتصاد داخلی گسترده‌تر خواهد شد.

لاریجانی یکی از مولفه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را افزایش بکارگیری ظرفیت مردمی در مقوله اقتصاد استان دانست و عنوان کرد: بستر سازی برای حضور مردم در زمینه های صنعت، کشاورزی و فرهنگی باعث افزایش اطمینان مردم خواهد شد.

وی خودکفایی در کشاورزی، استعداد یابی، عدم اهمیت به یک پروژه خاص، نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی، رونق تولید داخلی، توجه به نیازهای استان، ارتباط مناسب سیاسی با کشورهای همسایه، استفاده از ظرفیت ها و تسهیلات بانکی در استان و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان را از دیگر مولفه‌ها و راهبردهای اقتصادی در راستای آبادانی و توسعه اقتصاد استان قم برشمرد.

انتهاي پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91061307704
  • خبرنگار :